неделя, 28 октомври 2018 г.

Моите Топ 10 Ужаси за Хелоуин


Остават броени дни до един от най-любимите ми празници, а именно Хелоуин. Толкова много неща обичам в този празник, че не знам от къде да започна. Едно от най-любимите ми занимания в този ден е гледането на ужаси. Който ме познава, знае за любовта ми към киното и особено към хорърите.

Изгледала съм стотици такива филми и днес реших да споделя с Вас няколко заглавия, които мисля че са най-подходящи за вечерта на Вси Светии. Много ми беше трудно да избера само 10, но не искам поста ми да става безкраен. Ще има и Топ 10 на филми за Хелоуин, които ще са за всички Вас, които не харесвате страшни филми, но искате Хелоуинска атмосфера. Тях ще ги постна веднага след този пост. Да започваме и с хорърите. 


1. Trick 'r Treat ( 2007 )




Започвам списъка с един от най-любимите ми филми за Хелоуин. С него ще сте потопени в атмосферата на празника от началото до краят му. Действието се развива в малко американско градче и проследява 4 преплитащи се истории. Малкият симпатяга, който виждате на плаката се казва Сам и сее терор по пътя си. Не очаквайте от филма супер страхотии или епични кървави сцени. Има и от тях, но е в съвсем премерени количества, което прави филма подходящ за всеки, който иска хорър филм, но да не е прекален. Освен това, " Trick 'r Treat " е много вдъхновяващ откъм костюми и декор за Хелоуин. 


2. Halloween ( 2007 )



Ето тук вече си идваме на думата. Пак имаме чудесната Хелоуин атмосфера, но много по-кървава и брутална. Роб Зомби ни представя нова версия на една класика в слашър хорър филмите. Ако сте фенове на жанра, то със сигурност знаете кой е Майкъл Майърс и какво обича да прави. За тези от Вас, които не са запознати с въпросната личност, то ще Ви кажа само, че когато е на 10 години, Майки убива сестра си, приятелят й и доведеният си баща в нощта на Хелоуин. 15 години по-късно, той се завръща в родният си град за още кръв. Доста дълго време ме беше страх да излизам по тъмно, след като за първи път гледах този филм. Препоръчвам Ви го горещо!

IMDbHalloween

3. Night of the Demons ( 2009 )


И тук Ви предлагам един римейк на класика в жанра, но този път лошите са демони. Група приятели отиват на Хелоуин парти, всичко върви супер, но не след дълго към тях се присъединяват и неканени гости. Главният носител на Хелоуин атмосфера тук е музиката и костюмите. Историята също е измислена добре и е глътка свеж въздух на фона на повечето ужаси. Страхотен е за гледане с група приятели.


4. The Conjuring 1 и 2 ( 2013/2016 )


Това са най-любимите ми нови филма в жанра! Въобще не съм очаквала, че хорър направен след 2010 година ще ми хареса. А те не просто ми харесаха, а съм влюбена в тях! Мога да ги гледам всеки ден и няма да ми омръзнат. И в двата филма сюжетът се върти около двойката Едуард и Лорейн Уорън, които се занимават с паранормални явления. В първият филм действието се развива в Америка и проследява ужасяващите случки на едно седемчленно семейство. Вторият филм ни отвежда в Англия, в домът на самотна майка с четири деца. В него, главният злодей е една монахиня, за която излезе филм тази година и беше мнооого добър! И в двата филма историите са разказани много добре, актьорската игра е на високо ниво и са заснети невероятно! Оу, да. Филмите са вдъхновени от истински събития. Приятно гледане!

IMDb: The Conjuring 

5. The Blair Witch Project ( 1999 )


Един от най-успешните нисобюджетни филми в историята на киното. Чарът му е в липсата на каквито и да е било кървища, изроди и стряскащи сцени, и въпреки това ще Ви накара да треперите, защото най-страшното е това, което не се вижда. Във филма ще видите трима студенти, които мистериозно изчезват в горите на Мериленд, след като решават да снимат документален филм за местната легенда за вещица, която отвличала деца. Самото заснемане на филма го прави супер реалистичен и през цялото време имате чувството, че гледате реалните кадри на студентите. Именно това прави филма толкова популярен и коментиран. Естествено, това си е рекламен трик, но доста добре приложен. 


6. Dead Silence ( 2007 )


Още един чудесен ужас от Джеймс Уан. Този човек ми е един от най-любимите режисьори в хорър жанра. Мисля, че точно това беше и първият негов филм, който съм гледала и останах много доволна. В него има всичко, което искам от един филм на ужасите: добре разказана история, крийпи атмосфера и задоволителна доза от страшни моменти. В "Dead Silence" ще се запознаете с историята на Мери Шоу и нейните кукли, които всяват ужас в малкото градче Рейвънс Феър. Ако искате да разберете защо хората се страхуват да произнасят името на въпросната дама, то Ви препоръчвам да гледате филма. Няма да съжалявате. 

IMDb: Dead Silence

7. Silent Hill ( 2006 )


Ако искате едно по-мрачно бягство от реалността, това е филмът за вас! Базиран върху мотиви по едноименната видео игра, Silent Hill ще Ни отведе в един странен свят с още по-странни създания. В този свят попадат майка и дъщеря, които търсят изход от там. Но дали го намират? Гледайте филма, за да разберете. 

IMDb: Silent Hill

8. The Ring ( 2002 )


Този филм ме беше стреснал до такава степен, че не исках да седя в стая с телевизор и също така минавах с бясна скорост покрай хола ни, когато беше тъмно. За първи път го гледах като бях 7ми клас, може би. Отне ми много време да се престраша да спя на тъмно. Във филма става въпрос за малко момиченце, което Ви убива след като сте гледали една определена видео касета. Спокойно. Няма да Ви убие веднага. Първо Ви дава живот седем дни и след това ще дойде... от телевизора! Филмът ми е голям фаворит. Сниман е във бледи синьо-зелени цветове, които го правят мрачен и леко подтискащ. Римейк е на японският филм " Ringu" и с ръка на сърцето мога да кажа, че американската версия е в пъти по-добра. 

IMDb: The Ring

9. Evil Dead ( 2013 )


Още един римейк, който ми хареса много повече от оригинала. Тук вече навлизаме и в малко по-различен тип хорър, а именно бруталните и кървави, познати още и като "gore horror". Ако сте от гнусливите и не искате да гледате рязане на ръка с електрически нож, по-добре го пропуснете. Аз лично много го харесах и въобще не очаквах да е толкова добър. Всъщност, всички хорър фенове не го очакваха, но останахме приятно изненадани. В него ще видите група приятели, които отиват да прекарат уикенда в хижа в гората. Идеята им е да помогнат на приятелката им да се откаже за пореден път от наркотиците. В гората обаче се сблъскват с нещо много по-страшно.

IMDb: Evil Dead

10. Nightmare on Elm Street 


За финал оставих моят любимец сред хорър убийците: Фреди Крюгер! Кошмарите на улица Елм е абсолютна хорър класика и е супер подходящ за Хелоуин. Освен емблематичните ножове и обгоряла кожа, Фреди е известен и с черното си чувство за хумор. Така че с него ужасът и смехът вървят ръка за ръка. Препоръчвам първият филм от поредицата. В него ще видите и младият Джони Деп в първата му роля на големият екран. Сюжета на филма се върти около тийнейджъри, които живеят на улица Елм и са измъчвани от ужасни кошмари, в които главен герой е  г-н Крюгер. 


Тово са моите 10 предложения за хорър филми за Хелоунската вечер. Дано да съм била полезна и да намерите нещо за Вашият вкус. Очаквайте скоро и постът с филми за тези от вас, които не са фенове на ужасите. 

*Постерите на филмите са свалени от Google

2 коментара:

  1. Yasssss! Прекрасна селекция, запътвам се да гледам пропуска ми Night of the Demons.

    ОтговорИзтриване