сряда, 26 юни 2019 г.

Скоро Гледано ( Част 1 )


Отново е това време от годината, през което най-силно си мечтая да съм пигвин ( не че не мечтая за това и през останалата част от годината ) . В тези жеги нямам желание за живот, а да не говорим за носене на грим. Бих одрала кожата си и сигурно пак ще умирам от жега.
Тааа, ревютата на грим ще са много редки през тези месеци и ще се насоча към другите ми интереси. Писала съм за любовта ми към киното и искам по-често да пиша на тази тема, за това днес започвам нова рубрика. В нея ще Ви споделям по 10 филма, които съм гледала скоро и какво е мнението ми за тях. Филмите ще бъдат както нови, така и по-стари. Нека не се задълбавам във увода, а да започвам списъка.

1. Godzilla: King of the Monsters ( 2019 )



Една дума описва иделно този филм: ЕПИЧНОСТ! Смело ще кажа, че това е най-добрият филм за 2019-та година за мен. Чаках го с нетърпение и останах повече от доволна. Никога не съм била толкова развълнувана в кино салона! Титаните бяха направени страхотно, музиката беше супер добра, невероятни сблъсъци между чудовищата и най-важното: показваха титаните за повече от 15 минути, хаха. И въпреки че филмът отнесе много негативизъм от критиката за това, че сценарият го няма никакъв и хората са на заден план, аз го харесах именно заради това. Отишла съм да гледам епични битки между огромни чудовища, а не да следя драмата на хората. Във филмът " Godzilla " от 2014 година пък беше точно обратното. Там беше наблегнато върху хората и Годзила остана на заден план като второстепенен, а не главен герой. Тогава пък критиците бяха недоволни, че показват прекалено малко Годзила във филма. Аз бях доволна и на това, което получих през 2014, но "Godzilla: King of the Monsters" е идеален! Феновете също са повече от доволни, за това критиците могат да си заврът мнението във... мъхм! 
Оценка: 10/10
IMDb: Godzilla: King of the Monsters

2. Avengers: Endgame ( 2019 )



Другия епичен филм за тази година, който ме накара да пусна сълза. Ходихме да го гледаме по Великден, та не е от най-новите филми в списъка ми с "гледани скоро", но няма как да не го спомена. Малко ме подразни, че имаше прекалено много говорене, но си струваше да се чака за последната битка. Не бих казала, че ще е в топ любимите ми филми, но беше добър край за поредицата. Имаше си драма, имаше си епична финална битка и съм доволна. Но задължително гледайте другите части на Отмъстителите, ако не сте ги гледали преди това. Както и самостоятелните филми за отделните герои, особено "Ант-мен и осата".
Оценка: 8/10
IMDb: Avengers: Endgame

3. The Curse of La Llorona ( 2019 )



Абсолютно разочарование беше този филм, а дори и нямах големи очаквания. Доста калпава история, ужасни актьори и никакъв хорър. Дори моментите, които трябваше да са стряскащи бяха предвидими и се губеше изненадата. Изсмукана от пръстите история, която по някакъв начин трябва да се свърже със вселената на "Заклинанието". Това беше причината да отида да гледам този филм на кино, защото очаквах добра връзка със останалите филми, но за жалост не получих такава. Филмът може да е стряскащ и интересен на човек, който е гледал 5 хоръра през живота си. Можеше да бъде разказана историята много по-добре, да бъдат избрани по-адекватни актьори и така да стане интересен и страшен. Доста слабо изпълнение, което не бих гледала втори път, защото просто ми беше скучно.
Оценка: 5/10
IMDb: The Curse of La Llorona

4. A Girl Walks Home Alone at Night ( 2014 )



Оооо, тук нямам точна дума, с която да кажа какава загуба на време е този филм! Най-тъпият и най-скучният филм, който съм гледала през живота си! През цялото време си повтарях на ум: "Не го спирай, може да се случи нещо СЕГА!". След като филмът свърши, запазих минута мълчание за тези почти 2 часа от живота ми, които никога няма да се върнат. Няма абсолютно нищо в него, за което да се хвана и да кажа, че поне то е било добро. Историята се върти около 4-5 човека, които живеят в ирански призрачен град и една, която би трябвало да е вампир ги следи. Актьорите почти нямат реплики, има огромни мълчаливи сцени, в които дори няма действия ( например: двама от актьорите седят прави един срещу друг и се гледат ) и е просто тегаво. Дори няма някаква атмосфера, която да те накара да почувстваш страх или самота и единственото, което чувствах по време на филма беше безкрайна скука. Много често виждах филма в класации за добри нови ужаси и исках да го гледам, за да видя дали наистина е толкова шантав. Миии, не, определено не е шантав! Не е и хорър! Това чудо има оценка 7,0/10 в IMDb... И преди не се водех по оценките там, но сега напълно не ги отразявам!
Оценка: 1/10 ( бих дала отрицателна, ако имаше )
IMDb: A Girl Walks Home Alone at Night

5. Lords of Chaos ( 2018 )



Този филм е базиран върху книга със същото заглавие и проследява възхода на норвежката блек метъл банда Mayhem и убийството на нейния създател, Юронимус ( Euronymous ). Още с първият пуснат трейлър си го сложих в уоч листа и нямах търпение да го гледам. Премиерата му във Великобритания беше на 29 март тази година и се появи в замунда към месец май. Бях изчела историята на групата и членовете й, защото не бях напълно запозната. Честно казано, очаквах скучен филм, но останах приятно изненадана. Филмът ми хареса. Не е шедьовър, но не е и пълна боза. Актьорите бяха добри, хареса ми как е заснет и как е представена историята. Единствено не ми хареса избора на актьора, който играеше Варг Викернес. Беше доста дразнещ и въобще не се доближава външно до Варг на млади години. Много от феновете и самият Варг Викернес казват, че филма е пълен с лъжи. Аз лично не видях нещо, което да е променено от главните събития, а именно самоубийството на Дед и убийството на Юронимус. Дори и малките детайли около тях са показани правилно във филма. Реших да гледам клип, в който Варг коментира филма и се оказа, че лъжите във филма са две и са свързани с Юронимус. Първата е, че не е имал приятелка, а във филма има. Втората е, че не е подстригал косата си преди да бъде убит, а във филма приятелката му го подстригва. Мен тези "лъжи" не ме притесняват, защото по-важната част от историята на въпросните хора е представена точно. Рори Кълкин ми хареса в тази роля, въпреки че изглежда много по-добре и по-мъжествен от истинския Юронимус, който е изглеждал като смотана, девствена лесбийка. 
Оценка: 6/10
IMDb: Lords of Chaos

6. Kraftidioten / In Order of Disappearance ( 2014)



Ако следите какви нови филми се пускат, може би сте обърнали внимание на филма "Студено отмъщение" с Лиъм Нийсън, който излезе в края на февруари тази година и по нашите кина. А знаете ли, че това е американска версия на норвежки филм? Аз също не знаех, но благодарение на колегите ми вече имам удоволствето да съм гледала този страхотен филм. Историята проследява баща, който търси отмъщение за убитият си син. Да, не звучи като нещо не виждано, но цялата история е представена много добре и с много добри актьори. Бащата е изигран от небезизвестният шведски актьор Стелан Скарсгард, който прави чудесна роля. Ролята на лошият във филма е изиграна от норвежеца Пол Сверре Хаген и аз съм влюбена в него, хаха. За пореден път се влюбвам в актьор, който играе психопат... Ако сте гледали американската версия, то задължително гледайте и европейската, защото според мен тя е много по-добра. 
Оценка: 8/10
IMDb: Kraftidioten

7. Flaskepost fra P / A Conspiracy of Faith ( 2016 )



Какво правя, когато се влюбя в някой актьор? Гледам всички филми с него, до които мога да се добера, хаха! Така открих този датски филм, а възлюбеният ми и тук е психопат. Ко да се прави? Тук историята е за двама инспектори от Специален отдел "Q", които разследват тайнствено писмо от бутилка. То пък ги отвежда към религиозни секти и отвличане на деца. Странното за тях е, че семействата на децата никога не са ги обявили за издирване и инспекторите са изправени пред нова загадка. Резюмето веднага ме грабна, а и освен Пол Сверре Хаген, във филма участва и Николай Ли Кас, който ми направи силно впечатление в сериала "Британия" и в "Ангели и демони". Идеята на "Flaskepost fra P" е добра, филмът ми хареса, но не ми беше достатъчно мистериозен. Надявах се да обърнат повече внимание на убиеца и на причините му, заради които отвлича и убива деца. Просто очаквах разгадаването и откриването на убиеца да е по-сложно, а някак си стана доста бързо. Като изключим тези мои очаквания, филмът беше много добър и актьорския състав беше чудесен. Оказа се, че това е трети филм свързан с тези двама инспектори и разследванията им. Дори има излязла четвърта част от миналата година. Със сигурност ще изгледам и другите части.
Оценка: 8/10
IMDb: Flaskepost fra P

8. Ich seh ich seh / Goodnight Mommy ( 2014 )



Канех се да гледам този филм още щом излезе, но все не си го пусках. Седеше ми на компютъра от 2016 година и го изгледах преди един месец. Мислех си, че ще е нещо твърде психарско, но не беше така. Шантав е, до последно не знаех как ще се развие историята и краят беше неочакван. Историята е за две момчета близнаци, които живеят в отдалечена къща с майка им. Филмът започва с това как тя се връща в къщата след пластична операция и цялото й лице е в бинт. Децата усещат промяна в нея и дори се чудят дали това е истинската им майка. "Goodnight Mommy " е страхотен избор за всеки почитател на мистериозните и напрегнати трилъри. В жанровете му е добавен и "хорър", но не мисля че има защо. 
Оценка: 8/10 
IMDb: Ich seh ich seh

9. The Strangers ( 2008 )



Най-скорошният филм, който гледах е и най-старият в списъка ми. Никога не е бил в уоч листа ми и нямах намерение да го гледам. Доста често обаче го виждах в списъци и класации за недооценени хоръри. И така, преди 1-2 седмици с приятелите ми се чудехме кой ужас да гледаме и се спряхме на "The Strangers". Във филмът ще видите една обикновена двойка мъж и жена, които стават заложници на трима маскирани и то в собственият си дом. Почти няма реплики, но и за момент не става скучно. Също така и е базиран по истински събития. Препоръчвам го горещо! Ще е идеален за гледане вечер и да сте сами. Със сигурност ще започнете да се оглеждате.
Оценка: 8/10
IMDb: The Strangers

10. Blood Bound ( 2019 )



И в дъното на днешният ми списък е един хорър от тази година, който много ме привлече като резюме, но нямах големи надежди. Явно винаги трябва да съм с нулеви очаквания, за да не се разочаровам накрая, защото филмът беше доста слаб според мен. В резюмето пишеше за ритуали, вещерство и жертвоприношение, и точно за това реших да гледам филма, с надеждата да не е пълна загуба на време. Ритуалът се извършва от семейство, което на всеки 25 години трябва да направи човешко жертвоприношение. В един момент намесиха любов между член на семейството и жертвата. Това беше и моментът, в който исках да започна силно да повръщам без да спирам. Да не говорим и по какъв начин използваха "способностите" си: насочват ръка напред, присвиват очи и магията става... Няма да гледам добре направен хорър филм за вещерство и това си е. Като цяло идеята за филма е добра, но изпълнението е доста слабо.
Оценка: 4/10
IMDb: Blood Bound

2 коментара:

  1. Много готини филми си гледала :) Годзила ми е близо до среден, айде малко отгоре. Много гюрултия. Авенджърите ме размаза, любим. The Strangers и Goodnight Mommy съм ги гледал преди време, но помня, че ми харесаха. Иначе много ми се гледа Kraftidioten, но скоро гледах римейка с Лиъм Нийсън и ще изчакам малко да позабравя за какво идеше реч. Американската версия е готина, но очаквам оригинала да ми хареса повече ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара:) Годзилата много я чаках и много се изкефих в киното. Kraftidioten със сигурност ще ти хареса, щом и американската версия те е изкефила. Но да, по-добре да мине малко време между двата филма :)

      Изтриване