събота, 25 май 2019 г.

Бюти, ама не точно...


Постът ми днес няма да е шарен, забавен или позитивен. Някои от Вас могът да го намерят за хейтърски, но това е моето мнение, моите мисли и моето място, на което мога да се изкажа. 

Искам да говоря за българското бюти общество и за бюти средите като цяло. Доста време се чудих дали въобще да подхващам темата, но вече наистина ми дойде до гуша от цялата драма, лицемерие и глупост, които са основна движеща сила в това "общество". Последната капка беше драмата около Тати и Джеймс Чарлз. Нея никога не съм я харесвала и не съм следяла профилите й в инстаграм или ютуб. Джеймс съм го засичала, но също не го следя никъде, защото ми е безинтересен. Та защо ги споменавам тях? Без да следя нито една от тези личности, ютуба и инстаграма ми бяха буквално заляти с тяхната драма от всевъзможни профили. Всеки бърза да коментира в клип или стори какво мисли за случката, всеки заема някоя страна или просто се възползва от това, за да има внимание и върху неговия профил. Това супер много ме дразни и никога не ме е интересувало какви драми се случват, защото според мен това са лични неща и не трябва да се оповестяват така. За мен това си е абсолютна реклама и всичко е направено с цел внимание към въпросния човек. Конкретно случката с Тати и Джеймс Чарлз ми е толкова глупава, че просто ме накара да пожелая да не се занимавам повече с това общество. Пиша в този блог почти 2 години, имах друг блог от 2015 до 2016 пак за козметика, а гледам клипове и чета постове още от ученическите ми години, та имам доста дълъг период на наблюдение върху бюти средите и особено на българската следа в тях. В следващите редове ще бъда абсолютно откровена за "колежките" БГ блогърки/влогърки и не, не се извинявам, ако някоя се разпознае там.
Почти веднага след като стартирах този блог си направих втори инстаграм профил, в който да качвам само снимки свързани с блога ми. Тъй като блога ми е само на български език, инстаграма ми достига предимно до българската аудитория и от там до други блогърки. Първоначално исках да следвам само профилите на брандове, които харесвам и да виждам новините от тях. Следвах само няколко профила на влогъри и гримьори, които харесвам и те не бяха български. Съвсем честно ще кажа, че почти няма български блог или ютуб канал, който да ми е полезен със каквото и да е, но връщах фолоу на някои БГ профили в инстаграм като подкрепа. Тогава започна моя сблъсък с лицемерието. Най-редовно имаше случки с follow/unfollow и то от български блогърки. Мили дами, които го правите: просто спрете! Не си мислете, че хората не го виждат и не ви дават unfollow. Това е един от най-жалките методи за трупане на последователи и си стоварвате сами едно негативно мнение. Защо цъкате "Следване" като виждате, че нищо в този профил не Ви харесва? Само за да получите "Насрещно последване" ли? Уау, колко хитро! В началото връщах следване на почти всяка българска блогърка, но след тези не малко разигравки спрях да го правя. Друго подобно нещо, което ми се е случвало в инстаграм като блогър е да ме последват, да ми пишат на лични съобщения, че са ме последвали и да им върна същото. Ъъъ, не, няма да Ви върна следване само защото Вие сте ме последвали. Това е другия жалък начин за трупане на последователи, който на мен лично ми е и обиден. Никога не ми е минавало и през ума да следвам някой и да му пиша да ми върне услугата, като че ли трябва да е благодарен за този follow. Хората, които ползват този "метод" пък са по-зле и от тези с follow/unfollow, защото си изискват следването и карат отсрещния човек да се чувства в дълг. Също тяхна практика е и да игнорират профила Ви, ако им върнете следването. За тях Вие сте една бройка, която прави листа им с последователи по-голям и въобще не се интересуват от съдържанието на профила Ви, защото никога не лайкват, не коментират и не гледат сторитата. Но ако им дадете unfollow, веднага го виждат и получавате същото. Няма да имате повече последователи от тях, я! Такива профили не са минус, а плюс за блога Ви, защото те изначално не се интересуват от това, което качвате като снимки и текст, и да загубите такъв профил от листа Ви с последователи е нищо. Друго, което ми направи лошо впечатление наскоро е открития хейт от някои "блогърки" в инста сторитата им. Имаше обръщения от сорта: "Кои сте вие, че да ме тагвате в Giveaway?" и още доста закани и нападки към последователите им. Това беше едно от най-грозните неща, които видях в инста бюти обществото ни. Не искам да продължавам да пиша за този случай, защото ще трябва да стана твърде груба и нецензурна. Това бяха първите неща, които ме подразниха и сега искам да обърна внимание на нещата, които тотално ме накараха да напиша този пост. Както написах и по-горе, почти няма български профил, който да ми е полезен със съдържанието си и сега ще обясня защо. 95 % от българските бюти блогърки/влогърки имат идентично съдържание и дори пишат за едни и същи неща по едно и също време. Защо ли се получава така? И още по-смехотворно става като се сипят САМО суперлативи от всеки профил. Говоря за ПР пратките, които станаха основният материал за писане/говорене сред родното бюти общество. Започвам да си мисля, че всеки втори блог/канал се стартира, защото човека зад него се надява да започне да получава безплатни продукти, а пък популярните просто знаят, че ще им пращат новите лансирания сред козметиката и ще имат материал. По този начин хем губя доверие на тези хора, хем ми стават скучни. Това ли е идеята на бюти обществото ни? Защо ми е да чета 10 еднакви блога и да гледам 10 еднакви канала? Тук най-редовно чувам/чета оправдания от сорта, че българския пазар не е богат на избор. Абсолютни глупости! Пазара ни си е доста добре зареден както на скъпа, така и на по-евтина козметика. Да не говорим, че има сайтове като Beauty Bay, които ни дават достъп до още много други марки. И най ми е любимо като чуя: "Кой иска да плаща таксите от САЩ?" . Амиии, хората които могат да ги платят и искат да пробват нови неща! Все едно да започна да плюя или да се подигравам на някой, че си е платил таксите, за да си купи нещо на Наташа Денона, а аз не мога да си го позволя. Осъзнавате ли колко глупаво изказване е това? Та ти си блогърка! Не ме разбирайте погрешно, не подкрепям само ревюта на скъпи марки. Дразни ме, когато феновете на дрогерият започнат да плюят по скъпите брандове, а дори не са ги пробвали и смеят да твърдят, че евтините са със същото качество. Ами не, не са! Аз лично съм пробвала и продължавам да пробвам продукти от различни марки и различен клас. Тук е другият ми проблем с БГ бюти ревютата. Защо правите ревюта на едни и същи марки и продукти? При бялата козметика са най-редовно Балеа, Нивеа и Гарниер, а при декоративната са Catrice, Essence и Makeup Revolution. При малко по-скъпите марки преобладават Clinique и La Roche Posay. Винаги съм била на мнение, че една бюти блогърка трябва да пробва различни марки и продукти, които да представя на публиката си и въртенето на 6 бранда ми е скучно и безполезно, защото тези брандове ги въртят и останалите блогърки. Все едно майка ми да стане бюти блогър, която използва едни и същи продукти с години и не иска да пробва нищо ново. Да не започвам и с това как са представени повечето продукти като ревю и снимки... и клипове. Снимките са главното нещо, което трябва да привлече вниманието на хората към Вас, когато сте блогър. На мен лично ми отнема супер много време да измисля как точно да заснема даден продукт, да го снимам и да обработя снимките след това, защото за мен това е най-важната част от един пост и искам снимките ми да са перфектни. За това и обръщам голямо внимание на снимките на другите блогърки и наистина си личи, когато някой се старае и се развива към все по-добро качество. Направо ми бъркат в здравето размазани снимки, такива с много шум, без композиция и с ужасен фон ( най-често на кърпа или мушама ). Аз лично не бих започнала блог/канал, ако нямам достатъчно добра техника, за да правя качествен материал. Тук е най-точният момент, в който да споделя няколко родни блогърки с наистина отлично съдържание според мен. Това са блогове, които аз харесвам и наистина ми помагат. Първият е Eat Love Make up на Стефи. Тя е единствената БГ влогърка, за която съм абонирана и я гледам с удоволствие. Винаги е изчерпателна, няма лигавщини в клиповете и има разнообразно съдаржание. Вторият блог е Goldific на Злати. За съжаление тя не е много активна в самия блог, но в инстаграм е истинска фурия! Тя беше първа, която ми подаде ръка още в самото начало на блога ми. При нея ми харесва, че представя супер разнообразни неща на достъпни цени и набляга на марки, които не са чак толкова популярни на нашият пазар. Много харесвам начина й на заснемане, защото има много цвят в снимките и им придава магически вид. Друга българска блогърка, която обичам да чета, но не пише редовно в блога си е Деси от Storm In A Teacup . Прави страхотни снимки, пише дълги и изчерпателни постове на български и английски език. Пише за популярни марки, повечето от които не можем да намерим на нашия пазар. Много бих се радвала, ако по-често пишеше в блога, защото наистина харесвам това, което прави. Има още един блог, който много харесвам, но авторката му не пише вече в него. Това е Powder your face with sunshine на Теди. Мога да прекарам часове в него, да чета и да гледам снимки. Nina Haveheart е другият роден блог, който много харесвам и ми беше голямо вдъхновение. Според мен тези дами заслужават внимание, защото има какво да научим от тях и визията на всяка една от тях е страхотна. 
Защо исках да напиша целият този текст? Защото за малкото време, в което бях част от инста бюти обществото ни, се нагледах на всички тези негативни за мен неща и исках да ги споделя с Вас. Не знам до колко хора ще достигне този текст, но не целя да ги обиждам с него, а по скоро да се прочете мнението на един читател.

Няма коментари:

Публикуване на коментар