понеделник, 28 октомври 2019 г.

10 Метъл Групи, Които Може Би Не Сте Чували


Long time no see, folks! Жива съм и се завръщам в блога. Последните два месеца нямах никаква мотивация и време да пиша, а и наистина нямах никакви теми на ум. Започвах нещо и го изтривах, защото на мен самата не ми беше интересно да пиша и си казах, че просто ми трябва пауза, а вдъхновението ще се върне рано или късно. И ето че заедно с есента и хладното време, вдъхновението ми отново е тук. Скоро започвам и козметичните ревюта, но днес ще сме на музикална вълна.

Моята работа е свързана със музика, по конкретно с метъл и рок жанра. Вече 6 години работя това и имам наблюдения какви групи търсят хората. Та днес реших, че искам да споделя няколко метъл групи, за които никога ( или много рядко ) не са ме питали, а мисля че си заслужава да бъдат чути.

1. Schammasch



Първото ми предложение е една авангард / блек метъл група от Швейцария. В ранните си години стилът им клони повече към блек/дет метъл. Текстовете им са свързани с окултизъм, сюрреализъм, духовност, медитация и вътрешни диалози. Музиката им е мрачна, на моменти дори зловеща. Албумът, който най-много харесвам е "The Maldoror Chants: Hermaphrodite" и песента "May His Illusion Last Until Dawn's Awakening" може да бъде използвана за саундтрак на хорър филм. Като цяло, всички песни в този албум са супер бавни и създават усещане за страх. Албумът, пък който ме накара да ги заслушам и да им обърна внимане беше "Triangle". Също много добър, но с по-бързи китари. 




2. Arctic Sleep 



Тази група вече дори не помня как я открих, но бях погълната от музиката им. Групата е американска и стилът им е прогресив / атмосферичен дуум метъл. В текстовете си главно пеят за връзката между светлината и тъмнината, живота и смъртта. За много хора, музиката на Arctic Sleep може да бъде провлачена и скучна, но на мен ми действа успокояващо и обичам да си ги слушам късно вечер. Албумът им "Arbors" беше първият, който слушах и ми е любим, а парчето "Avenue Of The Giant" от същия албум е шедьовър! 



3. Rise Of The Northstar ( ROTNS )


Много съм изненадана, че никой не ме е питал за тази група. На мен лично много ми напомнят на Five Finger Death Punch и много повече ме кефят от тях. Групата идва от Франция, стилът им е кросоувър / груув метъл с рапиращ вокал. В текстовете им има влияние от Японската масова култура. Музиката на ROTNS е супер енергична, комбинирана с агресивен вокал, който е супер надъхващ. Първата им песен, която чух беше "Here Comes The Boom" и бързо ми стана фаворит, както и албумът "The Legacy Of Shi", от който е въпросната песен. Тук обаче ще споделя друго парче, което също много харесвам от първия им албум "Welcame". 



4. Summoning


За тази група научих съвсем скоро, благодарение на колегата ми. Summoning е австрийска група и се състои от двама члена. Стилът им е епичен / атмосферичен блек метъл, а лириките им основно са свързани със фентъзи ( Толкин ) , природа и Средновековието. Обожавам епична музика, с която можеш да избягаш от реалността и Summoning са страхотно попадение. "Where Hope and Daylight Die" беше първата тяхна песен, която чух и бях повече от изумена, от епичната музика и страхотния женски вокал. Песента е част от албума "Stronghold", който Ви препоръчвам да чуете. 



5. Sólstafir



Още една група, която знам от колегата ми и искам да споделя с Вас. Стилът в ранните им години се определя като викинг / блек метъл, а по-късно се ориентират към пост-метъл / рок. Тематиката на текстовете им е природа / паганизъм в ранния период и емоции / депресия в сегашния. Аз лично им харесвам последните албуми, които са вече на депресарска вълна. Някои от песните им имат и клипове, които показват страхотни гледки от Исландия, от където е и самата група. Тук ще споделя с Вас любимата ми песен от последният им албум, който носи името "Berdreyminn", а песента се казва "Hula". Други песни, които бих препоръчала да чуете са "Fjara", "Lágnætti" и "Miðaftann".


6. Anna von Hausswolff


Тук не е група, нито много метъл, но за първи път чух тази певица от Radio Metal, което слушаме на работа, тъй че... Дамата носи епичното име Anna Michaela Ebba Electra von Hausswolff, шведка е, свири на пиано, орган и е текстописец. Стилът на музиката й има доста определяня, като някои от тях са неокласически даркуейв, ембиънт поп и експериментален рок. В песните основно се засягат темите за смърт и мистицизъм. Музиката на Anna е едновременно красива и зловеща, което много ме радва. Ще споделя с Вас първата песен, която чух и ми стана любима на момента. Заглавието е "The Mysterious Vanishing of Electra" и е от албума "Dead Magic", който също е много добър!


7. Eldamar 



Тази "група" дори аз бях забравила, че я слушам и се сетих за нея сега, когато пиша този пост, хаха. Сложих кавички, защото групата се състои само от един човек, който прави цялата магия. Соло проектът е на младеж ( 23 годишен сега ) от Норвегия, който поставя началото на музикалната си кариера през лятото на 2015 година. Стилът му е атмосферичен / ембиънт блек метъл, основно вдъхновен от Толкин, езичеството и природата. Песните нямат текстове, но се чуват женски напеви в повечето и леко ръмжене от самия музикант. Идеята на Eldamar e да свърже слушателя с музиката по много емоционален начин, а от там и с природата. На Вас само Ви остава да се отпуснете и да се понесете в друг свят. За сега има издадени два пълни албума, но и двата са уникално добри. Кориците са супер красиви, шрифта, с който е изписано името Eldamar също е много красив, а музиката е магична. Споделям Ви първата песен, която чух и харесах на момента. Казва се "Spirit Of The North" и е от първия албум на Eldamar, който носи името "The Force Of The Ancient Land". Последният албум се казва "А Dark Forgotten Past" и също заслужава внимание.


8. Swallow the Sun


Следващото ми предложение е тази група, която идва от Финландия. Стилът им е мелодичен дуум / дет метъл, а темите на текстовете им се въртят около смърт, скръб, загуба и отчаяние. Дааа, доста депресиращо звучи, но всъщност музиката им е много красива, а гласът на вокала е невероятен. Песните им винаги ми създават едно спокойно и меланхолично настроение. Много обичам да си ги слушам есента и зимата, особено албумът им "Songs from the North I,II & III". Ще споделя с Вас любимата ми песен, която носи заглавието на същия албум.


9. Immolation


Това е втората американска банда в списъка ми, която всъщност си е доста популярна, но май в България не са много познати. Стилът на Immolation е дет метъл, а песните им са анти-религиозни, засягащи също така теми свързани с политиката и обществото. Вокалът е много мощен, а музиката е бърза и агресивна. Вниманието ми към тях беше привлчено от песните в последния им албум, който се казва "Atonement". Също така много се кефя на албумите "Kingdom of Conspiracy" и "Majesty and Decay". Тук ще Ви пусна песента "When The Jackals Come" от "Atonement", която ми е любима.


10. Cellar Darling


Ще завърша списъка ми с една швейцарска група с женски вокал. Много рядко се впечатлявам от жени певици в метъл жанровете и почти нямам любими групи с женски вокал. В Cellar Darling ще чуете гласът на Анна Мърфи, която е бивш член на групата Eluveitie. Не бих казала, че съм изумена от гласа на певицата, защото според мен не е кой знае какво, но музиката и текстовете... Те бяха основните неща, които ме грабнаха. За първи път чух музиката им тази година, след като пуснаха албума "The Spell", който е втори за групата. Стилът на бандата е прогресив / фолк метъл. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар