вторник, 17 април 2018 г.

Уикенд в Истанбул и Одрин

Днес ще разказвам ( и показвам ) за малката ми екскурзия до големия Истанбул. Няма да се впускам в много подробности, за да не става поста супер дълъг. По скоро ще ви направя едно малко фото пътешествие из този уникален град. Пригответе се за пост с много снимки, хаха.

Ден 1 ( 23 март )
Отпътувахме от България към 8 часа вечерта в четвъртък ( 22 март ) и пристигнахме пред хотела ни в Истанбул към 6 часа сутринта в петък. Оставихме си багажа в хотела и потеглихме на разходка, тъй като настаняването в хотела започваше след 13:00 часа. Първото място, което посетихме беше пазарът Капалъ чарши ( Grand Bazaar ). За наше щастие отидохме там рано сутринта и все още нямаше много хора и успяхме да го разгледаме добре. Бях притеснена за този пазар, точно заради тълпата и многото коридори в него, но не беше толкова страшно. Даже бих казала, че посещенията на покритите пазари бяха едни от най-интересните за мен.

Един от входовете към Капалъ чарши

Магазинчетата с ръчно рисувани съдове станаха любимите ми

След като разгледахме Капалъ чарши, започнахме разходка по уличките. Хотелът ни беше в търговски район и имаше супер много магазини навсякъде, главно за дрехи, а и доста от големите забележителности бяха близо до нас. Кварталът се казва Лалели, а хотелът в който отседнахме е Marcello Hotel.

Една от многото витрини

Изгледът от хотелската ни стая към Мраморно море

След картка почивка в хотела, потеглихме на автобусна разходка из Истанбул. Тя приключи с посещение на българският храм "Св.Стефан", известен още като Желязната църква. Храмът изглеждаше приказно отвън и отвътре.

Водафон Арена

Стадионът на отбор Бешикташ

Парк в близост до дворец Бейлербей

Изглед към един от въжените мостове над Босфора

С моя любим братовчед

Храмът "Св.Стефан" или Желязната църква

Желязната църква отвътре

Ден 2 ( 24 март )
Вторият ден беше най-вълнуващият за мен. Това беше денят, в който ни предстоеше пътуване с корабче по Босфора. Никога преди това не бях пътувала по вода и бях много развълнувана, също и леко притеснена да не ми стане лошо на кораба, но това не се случи. Въпреки че денят беше мрачен и леко валеше докато бяхме на корабчето, аз ще запомня това пътуване като нещо наистина невероятно. Измъчих фотоапаратът ми тогава под пръските на дъжда, но си заслужаваше.

Потегляне от пристанището

Изглед към джамията "Султан Ахмед", по-известна като Синята джамия

Дворецът Долмабахче

Дворецът Чираан

Джамия Ортакьой

Румели Хисар

Поглед към елиният квартал, в който се снимат много от турските филми и сериали

Къз Кулеси ( Девичата кула )

Обратно към пристанището

Следващото ни занимание за деня беше пазаруване. Нямах търпение да се върна в Капалъ чарши! Преди да отидем там, първо се разходихме из другият покрит пазар Мъсър чарши или Египетският пазар на подправките. Той беше по-малък от Капалъ чарши, но пък беше по-красив отвътре. След като го разгледахме отвътре и напазарувахме, излязохме от един от изходите, който води към улиците с открит пазар и към Капалъ чарши. Имаше страшно много хора отвън. Буквално тълпата те водеше напред и е малко притеснително, особено като не знаем по кой от всичките коридори да вървим, за да стигнем до другия пазар. В крайна сметка стигнахме до Капалъ. Там също пазарувахме, но този път имаше значително повече хора. Добре че предварително го бяхме обходили и знаехме на къде да търсим изхода от пазара.

Красивият Египетски пазар

След обиколката на закритите пазари, започнахме обиколка и на магазините в Лалели. Единият от магазините, който задължително трябва да посетите, ако сте фен на сладките изкушения е Koska. Това е една от най-качествените и популярни марки за турски сладкиши в Турция. От там купих доста неща за вкъщи. По път към хотела си взехме гевреци за обяд и се отдадохме на почивка преди да тръгнем на разходката из нощния Истанбул.

Геврека беше много вкусен

Една малка част от нещата, които си купих

Нощния Истанбул включваше разходка с автобус до кафенето Пиер Лоти, което се намира на хълм с гледка към Златния рог. До кафенето се стига с лифт, а подножието на хълма е изцяло с гробище. Малко зловещо изживяване е да гледаш гробове от лифт, който те отвежда на кафе. Горе гледката беше просто един път! Градът изглеждаше магически! Нищо чудно, че доста често точно там се правят предложения за брак. Горе си поръчахме чай, който пихме от традиционните им чашки във формата на лале. До кафенето имаше и малка уличка с няколко магазинчета. От там си купих и пробвах гюзлеми.Беше вкусно!

За първи път пих чай от такива чашки, а благодарение на комплекта, който си купих ще мога да си правя и вкъщи чай по този начин

Изглед към Златния рог

Този приятел ни посрещна долу при лифта

След чая на хълма се отправихме към квартал Таксим и едноименният площад. Там имаше главно магазини и заведения на световни марки, за разлика от Лалели, където магазините бяха основно на турски производители. Нямахме много време за разглеждане, а и тълпата беше огромна. Успяхме да влезем и да разгледаме Сефора и H&M.

Една от сградите на площад Таксим

Ден 3 ( 25 март )
Дойде време да освободим стаята в хотела и да потеглим първо към парк Емирган, а след това на пазар и разходка в Одрин. Паркът на лалетата беше уникален, въпреки че не всички лалета се бяха разцъфтели, а и беше малко кално заради валежите предишния ден.

От тук можете да си купите луковици и семена

Истанбул е известен също и с котките си, а те се оказаха гальовни за моя голяма радост :)

Следващата спирка беше търговска улица в Одрин, която изглеждаше така, все едно някой ще те отвлече и ще ти продаде органите. Всички влачеха като луди торби с най-различни покупки. Аз бях скромна и си купих само храна за автобуса. От там тръгнахме към центъра на Одрин. Честно казано, този град не ми хареса. Нямаше духът на Истнбул и беше скучен. Там също се разходихме из техният покрит пазар. Беше много по-малък от тези в Истанбул, но беше приятно вътре и нямаше много хора.

Селим джамия

Това беше първото ми излизане от България и се радвам, че беше именно в Истнабул. Сблъсъкът с толкова различна култура и живот е супер интересен. Определено бих го посетила пак, но за повече време, за да разгледам колкото се може повече от забележителностите на този шарен град.