вторник, 25 февруари 2020 г.

Скоро Гледано ( Част 2 )


Здравейте и честита нова година от мен! Да, вече е краят на февруари, но аз и моята несериозност намерихме време за пост сега, хаха. Последното ми включване в блога беше през октомври за Хелоуин и след това вдъхновението и желанието ми за писане изчезнаха. Декември и Коледния сезон за поредна година бяха гадни, защото какво по-хубаво от това да се занимаваш с олигофрени ( клиенти ) по празниците? Преминавах си и като цяло през моите малки дупки и депресии, но ето ме сега тук.
 Завръщам се с пост в "рубриката", която смятах че ще е най-често появяващата се в блога, но мързела си каза думата. Част 1 от нея Ви предстваих на 26 юни през далечната 2019 година. Доста филми изгледах през този период от време, но сега ще пиша само за наистина най-скорошните. Нека започваме!

1. Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn ( 2020 )


Гледах лудото гадже на Жокера преди 1 седмица и изненадващо беше, че доста ми хареса. Бях си го сложила в уоч листа в IMDb още като го обявиха и съвсем го забравих. Даже не бях гледала трейлъра и въобще не знаех какво отивам да гледам, хаха. Знаех само, че там ще е Харли Куин и още някакви женски персонажи. Много ми се искаше да гледам филм за нея и Жокера, защото той ми е любимия злодей в DC, но... За пореден път се убеждавам, че когато нямам очаквания всичко е по-добро. Филмът е готин. Много цветен, яка музика, готини мацки и страхотен гардероб за всички персонажи. Доста напомня на филмите за Дедпул. Изкефи ме хореографията на бойните сцени с Харли Куин. Марго Роби е страхотна и все повече се изкачва в класацията ми за любими актриси. Юън Макгрегър също прави супер яка роля на женомразец, хаха. Определено бих си го пуснала пак.
Оценка: 7/10


2. Joker ( 2019 )


Това е най-добрият филм за 2019 и един от най-добрите, които съм гледала като цяло! Невероятна актьорска игра на Хоакин Финикс и абсолютно заслужен Оскар за главна мъжка роля. Не се сещам дали съм гледала друга такава игра на актьор, която да ми въздейства така както ролята му на Жокера. Толкова добре играеше луд, че имах чувството че гледам реални кадри на психично болен човек. Караше ме едновременно да му съчувствам и да се страхувам от него. Готъм също беше представен брутално. Сив, мръсен, депресиращ и хората изглеждаха като пред самоубийство. За този филм също нямах големи очаквания и дори при пускането на снимките на Жокера си казах: "Боже, това ще е много тъп филм!" . След трейлъра започнах да се замислям, че може би няма да е толкова зле. След пускането му дойде и масовата истерия по него. Аз не успях да отида да го гледам на кино и много съжалвам за това. Никой около мен не искаше да го гледа, а аз още не съм се пречупила да ходя сама на кино. Както и да е, филмът е много добър. Дълбок поклон пред целия екип и най-вече пред Хоакин Финикс, който направи страхотен Жокер!
Оценка: 10/10

IMDb: Joker

3. The Lighthouse ( 2019 )


За този филм определението е едно: шедьовър! Много различен във всяко значение, невероятна режисьорска работа и страхотни актьори. Цялата атмосфера напомня на старите хоръри от 30-те години и на разказите на Лъвкрафт. Филмът е заснет в черно-бяло, което го прави още по-мистериозен. В него има само двама главни персонажи, които отиват на малко островче, за да са пазачи на фар, но пропадането им в лудостта е неизбежно. Страховитите фолклорни истории се смесват с реалността, а алкохола е единствената им утеха. Ролите им са поверени на големия Уилям Дефо и на Робърт Патинсън, който много ми се издигна в очите след тази роля. Двамата правят страхотни роли и си заслужава да се гледа филма, дори само заради тяхната игра. Ще видите и една красива, но доста странна русалка. Филмът е пълен със символика и мистерия. За мен беше истнско удоволстве да го гледам, защото е заснет невероятно и е различен от всичко, което излиза. Това е вторият филм на режисьора Робърт Егърс, който стана известен с филмът си "Тhe Witch" ( "Вещицата" ). Него също съм гледала и много ми хареса. 
Оценка: 10/10


4. Little Women ( 2019 )


Съвсем случайно гледах този филм и много ми хареса. Често съм срещала заглавието "Малки жени" и знам, че е книга, но никога не съм се интересувала за какво става въпрос. Най-вероятно няма да прочета книгата, но филмът бих го гледала още много пъти. Просто беше много красив! Всичко в него беше красиво: цветовете, костюмите, местата на които е сниман. Актьорският състав също беше чудесен и всички бяха на много високо ниво. Единствено се разочаровах, че нямаше повече сцени с Мерил Стрийп, защото нейната героиня беше голям образ. Историята се върти около четири сестри и живота им след военния конфликт на американската гражданска война. Всяка една се изправя пред препятствия, свързани със самоутвърждаването им като жени. Четирите сестри преследват своите мечти, но въпреки това остават близо една до друга, дори и след като напускат дома си. Филмът ще ви накара да се смеете, да плачете и да се радвате. Определено ще остави дори малка топлина вътре във вас. 
Оценка: 10/10 

IMDb: Little Women

5. Midsommar ( 2019 )


Хъмм, тук съм малко раздвоена и не знам какво точно мисля за този филм. Бих казала, че на 70% от него едва си държах очите отворени и щях да заспя. Имаше една-две сцени, които бяха малко по-шокиращи и успяха да ме разбудят, но дотам. Имах големи очквания за филма, защото много се говореше за него и имаше изказвания от типа: "Шедьовър!" , "Шокиращ!" и "Невиждано до сега!" . Еммм, нито едно от тези неща не видях в него. Да не говорим, че гаджето на главната героиня беше най-противният актьор, който съм гледала. Историята е за въпросната двойка и няколко техни приятели, които заедно заминават за Швеция, за да присъстват на летен езически фестивал. Идеята на филма е интересна, заснет е много красиво и е супер цветен, но просто ми беше адски скучен. Тези почти 3 часа можеха да бъдат съкратени на 2. Бих си го пуснала пак, защото може и аз нещо да не съм била на кеф за него, но почти съм сигурна, че мнението ми няма да стане по-добро. 
Оценка: 6/10

IMDb: Midsommar

6. Rusalka: Ozero Myortvykh ( 2018 )


Няма да лъжа, тук изцяло бях привлечена от постера на филма. Пуснах трейлъра и разбрах, че ще е руски филм и маалко се замислих дали въобще ще го гледам, защото бяхме гледали един мноого тъп руски ужас и някак бях негативно настроена. Но трейлъра ми хареса, сложих го в уоч-листа и напълно го забравих. В началото на тази година се сетих за него и го гледах. Ами да ви кажа, не е лош. Историята беше горе-долу интересна, самият филм беше заснете хубаво, имаше си хорър атмосфера, актьорите също се справяха добре. Гледала съм много тъпи ужаси, но този не е сред тях. Не казвам, че е и супер добър, но става за убиване на време. Плюсът на това, че филма е руски, е че русалката е същество от славянската митология и създателите на филма са се водели от този й образ. Бих си го пуснала пак някой ден. 
Оценка: 5/10


7. Maleficent: Mistress of Evil ( 2019 )


Не беше много скоро, когато ходихме да гледаме този филм, но няма как да не го спомена. Бях с много ниски очаквания, даже се чудих защо въобще правят друга част. Първият много ми харесва и е един от любимите ми фентъзита. Но този... Ох, направо се влюбих в него. Беше страхотен! Дори беше по-красив и по-цветен от първият, а на мен това винаги ми прави добро впечатление. Невероятни костюми и грим, бях смаяна. Супер много ми харесаха и останалите тъмни елфи. Битката накрая също беше епична. Като цяло, бях много задоволена от филма, хаха. Анджелина Джоли винаги ми е била една от любимите актриси и ролята й на Малефицент страшно много ми харесва. Ако сте фенове на първия филм, то със сигурност и този много ще ви хареса. Препоръчвам го!
Оценка: 10/10


8. It: Chapter Two ( 2019 )


И това не го гледахме съвсем скоро, но трябва да му отдам нужното внимание. Филмът беше страхотен, а да не говорим за актьорския състав, които беше на много добро ниво. Все пак, там е Джеймс Макавой, а той почти няма слаб филм и винаги играе страхотно. Определено новата екранизация на "То" ми става един от любимите хоръри, излезли след 2010 година. И първата, и втората част имат всичко, което един хорър фен да желае. А Пениуайз на Бил Скарсгадр ще си остане един от най-страшните злодеи във хорър филмите. Харесвам и клоуна на Тим Къри от 1990, но съвременният Пениуайз е наистина страшен. "То: Глава Втора" по ми хареса от първата част през 2017 година, защото сега ми се стори, че показваха клоуна много повече, а и във втората част имаше повече "jump scares". 
Оценка: 10/10


9. In the Tall Grass ( 2019 )


Още един филм по Стивън Кинг, който гледахме към края на миналата година. Не съм чела новелата и не мога да направя сравнение между двете, за това ще кажа мнението ми единствено за филма. С приятелите ми се чудихме един ден какво да гледаме и се спряхме на това заглавие. Бях скептично настроена и очаквах някаква велика боза, но останах приятно изненадана. Филмът беше шантав, случваха се странни неща и като цяло си беше стряскащ. Винаги ме е било страх от нещо подобно. Да попаднеш на някакво място, да не можеш да избягаш от там и всичко около теб да е еднакво. Нещото, на което ме научи този филм е да не тръгвам след викове на дете, които идват от поле с висока трева, хаха. Нищо хубаво няма да последва след това. 
Оценка: 7/10


10. Scary Stories to Tell in the Dark ( 2019 )


За последно оставих филмът, който гледах преди най-много време. Ако трябва да съм точна, гледахме го на Хелоуин. Заедно с него гледахме и един инди хорър филм със заглавие "The Legend of Halloween Jack" , но няма да си хабя времето да пиша за него. Достатъчно е да кажа, че му дадох оценка 2/10 в IMDb. Да се върнем на "Страшни истории разказани в мрака". В нощта на Хелоуин, Стела и приятелите й влизат в изоставена къща, за която се разказва, че е обитавана от духове. Там те намират книга и страхотиите започват. Филмът е адаптиран по едноименната новела на Алвин Шварц. В книгата има кратки страшни разкази, които са написани като за стряскане на деца, но повечето са интересни. Във филма са показани няколко от тези разказа. На мен ми хареса как са представени и като цяло ми хареса филма. Беше мрачен и пълен със странни и страшни същества. 
Оценка: 7/10 

Няма коментари:

Публикуване на коментар