сряда, 22 юли 2020 г.

Скоро Гледано ( Част 3 )



Здравейте, верни мои читатели! Половината година се изниза много бързо, а аз така и не успях да свърша задачите, за които бях много надъхана в началото на годината.
Бях абсолютно убедена, че до края на 2020 година ще съм си направила мини фотостудио вкъщи и че ще съм си дообзавела стаята, но нищо не успях да направя. Единственото, което ми се случи и не ме напуска са болките в кръста, хаха. Но стига самосъжаление! Вярвам, че всичко което си бях поставила за цел тази година, ще успея да изпълня рано или късно. Искам да сподяла и няколко идеи, които ми се въртят в главата от известно време, но ще го направя във следващия пост, за да не правя този увод прекалено дълъг. 
Плюсът на това да съм си вкъщи е, че имам много време за едно от любимите ми занимания, а именно гледането на филми. През април и май ми беше доста трудно да го правя, защото имах болки и в легнало, и в седнало положение, но успях да гледам няколко филма. Сега все още чувствам дискомфорт, ако седя по-дълго време, но е сравнително по-търпимо от преди. През март изгледах няколко сериала, а от няколко седмици пак се върнах към сериалите, които седят в уоч листа ми и ме чакат. Въпреки това, успях да изгледам 10 филма, които да споделя с Вас. Ето ги и тях. 

1. Underwater ( 2020 )



Започвам с най-скорошният филм, който изгледах. Още от трейлъра бях 100% сигурна, че няма да ми хареса и че няма да е нищо особено, но с приятелите ми решихме да го гледаме, защото чудовището много прилича на Ктулху. Е, стана точно това, което си мислех, че ще стане и докато гледах трейлъра: показваха чудовищата за няколко секунди, общото им време на екрана беше 5 минути ( може и по-малко ) и ужасна актьорска игра в лице на Кристен Стюарт. За мен това е най-бездарната и лишена от всякакви емоции актриса. Това е втори филм с нейно участие, който гледам и не мисля да си го причинявам отново в бъдеще. Колкото до самият филм, той беше скучен и повърхностен. Изглеждаше като лошо копиран от "Пришълецът" , но само че тук действието се развива под вода. Сценарият е пълна нула, абсолютно не впечатляваща режисьорска работа и малоумна актьорска игра. Не знам какво търсеше Венсан Касел там... Не се разбра дали чудовището има нещо общо с Ктулху от разказите на Лъвкрафт. Слабо, много слабо...
Оценка: 2/10

IMDb: Underwater

2. Dagon ( 2001 )


Още един филм този път наистина базиран върху произведение на Лъвкрафт. Заглавието на филма е "Дагон", но не е базиран на този разказ, а на "Сянка над Инсмут". Във филма проследяваме двойка туристи, които пътуват със яхта из Средиземно море, но ги застига буря. Успяват да стигнат до малко крайморско градче, за да търсят помощ, но бързо забелязват, че нещо не е наред. Хората от градчето са странни и уродливи, приличащи на риби. Двойката разбира, че също така населението там има своя тайна религия, в която и те ще бъдат въвлечени. Първите няколко минути от филма са доста необещаващи, но с напредването му става по-търпим. Не бих казала,че ме впечатли много, но не е и пълна загуба на време. Актьорската игра е малко саката, ефектите на моменти са смешни, но все пак да не забравяме, че филма е от 2001 година. Аз съм фен на хорърите между 2000 и 2010 година, защото повечето имат една наистина страшна атмосфера. В "Дагон" ще усетите тази атмосфера, но не очаквайте нещо "уау" от филма като цяло.
Оценка: 4/10

IMDb: Dagon

3. Train to Busan ( 2016 )


Още в началото ще кажа, че не съм фен нито на зомбитата, нито на корейските ужаси. Всички филми за зомбита са ми доста еднотипни и скучни, защото винаги е замесен някакъв вирус, който някак изтича от лаборатория и една шепа хора тичат като луди, за да се спасят от заразените,бройката на които е един град, държава или планета ( wtf ). А в този филм включваме това, че е и Корейски, а аз никога не съм харесвала азиатците като актьори. Или преиграват твърде много и изглеждат комично отколкото драматично, или пък въобще не си дават зор да играят и са като предрусали. Та тоя филм го гледах, защото се събрахме с приятели на "хорър вечер" и искаха да го гледаме, понеже се водел "най-добрият филм за зомбита". Видях, че оценката му в IMDb е 7,5 от над 100 000 гласа, но от много време не се водя по тези оценки. Накратко: главните ни герои се качват на влак от Сеул до Пусан, на влака се качва един заразен и хапе хората, следователно 98% от пътниците стават зомбита и другите трябва да оцелеят. Има напрежение до края, но просто това не е моето нещо и ми изглеждаше като всеки зомби филм, който съм гледала. 
Оценка: 4/10


4. Lady Bird ( 2107 )


Предишните три филма ги гледах с приятели, но тази тъпотия си я причиних сама. Водех се от това, че има 5 номинации за Оскар и че главната актриса е главна героиня и в "Малки жени", който страшно много харесах. Въпросът ми е един: Защо, по дяволите, този филм има толкова номинации? Не показва нищо ново, нищо шокиращо или впечатляващо. Историята сме я виждали стотици пъти, а актьорската игра не е нищо особено. Като режисура също не е кой знае какво. Какво имаме в този филм: тийнейджърка, която очевидно не е доволна от нищо около себе си, мисли се за неразбрана,защото е странна и най-много желае да напусне родния си град, за да отиде в Ню Йорк. Към това добавяме и задължителните детайли, които включват властен родител ( майката в този случай ), смотана и грозновата най-добра приятелка на главната героиня, за да може да изпъкне още повече и още няколко банални случки, типични за този тип филми. Кои са случките ли? Лейди Бърд, която е главната героиня, започва да страни от най-добрата си приятелка, за да се сближи със своята известна и красива съученичка и така да се докопа до мистериозното, но готино момче. В крайна сметка остава разочарована и в края на филма се събира пак с приятелката си. Междувременно се кара с майка си... Историята за мен е пълна боза, нищо ново и интересно. Поне филмът е красив, във винтидж стил, все пак историята се развива през далечната 2002 година. 
Оценка: 4/10

IMDb: Lady Bird

5. Gretel & Hansel ( 2020 )


Ще цитирам една част от ревю на филма в IMDb: "Beautiful Pagan Poetry". Филмът е заснет изключително красиво! Къщата на вещицата е страхотна, самата вещица е страховита и мрачна, да не говорим за местата, на които е сниман филма. Визуално този филм за мен е 10/10, но... Действието се развива страшно бавно и може да Ви стане скучен. Аз също съм фен на по-динамично развиващия се сюжет, но този филм не успя да ме отегчи. Класическата история за "Хензел и Гретел" естествено е леко променена, но трябва да гледате филма, за да разберете как. Актьорската игра беше добра, музиката също беше страхотна. Много атмосферичен филм, който можеше да бъде още по-добър, ако историята беше малко по-задълбочена и не се развиваше толкова бавно. И все пак, "Gretel & Hansel" ми хареса и бих си го пуснала пак. 
Оценка: 7/10 


6. Errementari ( 2017 )


Вече не помня как попаднах на този филм, но мисля че беше вклчен в списък с хоръри, за които почти никой не е чувал. Още от сега мога да Ви кажа, че този филм не е хорър и не знам защо са го сложили и в този жанр. Историята е базирана върху древна басня за ковач, който държи Дяволът като заложник. Самият ковач живее като отшелник, другите хора от селото разказват какви ли не истории за него и се страхуват дори да се разхождат в близост до къщата му. Едно малко момиченце обаче влиза в къщата му и там случайно освобождава Дявола. Ковачът трябва да го улови пак, но това не е лесно, още повече и защото цяла тълпа хора идва към къщата му. Филмът ми хареса. Имаше мрачна атмосфера, беше направен добре, костюмите и гримът също бяха сполучливи, но както казах и в началото, това не е хорър. Бих го определила като мрачна и малко по-страшна приказка. 
Оценка: 6/10

IMDb: Errementari

7. Apostle ( 2018 )


От много време се канех да гледам този филм и благодарение на карантината стигнах и до него, хаха. Действието във филма се развива през 1905 година. Млад мъж потегля към отдалечен остров, за да спаси сестра си, която е отвлечена от тайна религиозна общност. Филмът започва доста обещаващо, изглежда като нещо, в което ще има мистерии и интересна развръзка, но още от средата и в края тази надежда изчезва. Става някак хаотичен, претупан и предвидим. Ще си позволя да кажа, че дори става леко глуповат. Може и аз да не съм го разбрала, но виждам много подобни мнения, че филма е със силно начало и слаб край. Като изключим това, "Apostle" е добре заснет и актьорската игра е на много добро ниво. Дан Стивънс, който е главният герой, ми направи много добро впечатление и харесах играта му. Филмът имаше доста потенциал и можеше да е много по-добър, но просто стана някакъв миш-маш. 
Оценка: 6/10 

IMDb: Apostle

8. Vacation ( 2015 )


След всичките ужаси идва ред и на първата комедия, която включвам в тази рубрика. Бях доста скептично настроена и очаквах някаква тъпотия, тъй като не съм най-големия фен на комедиите, защото повечето от тях са просто малоумни. Още повече, че този го гледахме и по телевизията, а голяма част от филмите, които БТВ въртят са бози. Какво да Ви кажа... Гледахме го семейно и после гледахме отново всичките му повторения, хаха. От много време не се бях смяла така на комедия. Ед Хелмс е просто луд! За първи път го гледах в филмите "Ергенски запой", които супер много харесвам и сега с този филм, Ед ми става един от любимите комици. Да не забравям и Кристина Апългейт, която също е супер як образ. Сюжета не е кой знае какво. Съпруг решава да потегли на дълго пътешествие със семейството си, за да се сближат отново. Не е като да не сме го чували и виждали, но просто актьорския състав е страхотен и семейството преминава през какви ли не комични приключения. Крис Хемсуърт също има малка, но запомняща се роля. Препоръчвам Ви го, смехът е гарантиран!
Оценка: 7/10

IMDb: Vacation

9. Hellraiser ( 1987 )


От много време ми се тръби от приятели, че трябва да гледам този филм, защото е супер як. Аз съм си хорър фен и искам да изгледам всички класики, които още не съм гледала, но все отлагах "Хелрайзър". Е, преди няколко седмици стигнах и до него. Със риск всички хорър фенове да ме заклеймят ще кажа, че филмът не ми хареса въобще. Не отричам, че Пинхед и ценобитите изглеждат супер шантаво и извратено, но до там. Даже и не ги показваха кой знае колко много, а те бяха единствените които играеха добре. Беше истинска мъка да гледам играта на другите актьори, да не говорим за главната дама, която все едно е претърпяла операция за премахване на емоциите. За мен този филм беше гнусен и по никакъв начин не беше страшен или шантав. Може би ще гледам и втората част от тази поредица, но обикновено в хорърите, първият филм е добър и следващите доста свалят нивото, а щом не съм доволна от първият...
Оценка: 5/10

IMDb: Hellraiser

10. Togo ( 2019 )


За последно оставих филма, който гледах преди най-много време. Ако трябва да бъда точна, някъде около 10-ти март. Колегите ми го бяха гледали и ми го препоръчаха. Още като видях Уилям Дефо бях навита да го гледам, а като прочетох и резюмето вече бях сигурна, че ще го изгледам веднага след като се прибера от работа. Историята, която ще видите в този филм е по реални събития и проследява живота на кучето Того от първия до последния му ден. Собственикът му Ленард Сепала ( Уилям Дефо ) не храни симпатии към кученцето, заради непокорният му дух и не вижда как ще заеме своето място в кучешкия впряг. Няколко пъти се опитва да се отърве от кучето, но то винаги се връща при него и не след дълго става водач на впряга. Години по-късно, градчето в Аляска е застрашено от епидемия и всчки деца са заразени. Има животоспасяващ серум, но времето не позволява да бъде изпратен до градчето по въздух. Единствената надежда са Сепала и кучешкия му впряг, с остарелият Того като водач. Много силен и въздействащ филм за връзката между човек и животно. Препоръчвам го!
Оценка: 10/10

IMDb: Togo

Няма коментари:

Публикуване на коментар