вторник, 19 май 2020 г.

6 Изпълнителки, Които Може Би Не Сте Чували


Здравейте, мили читатели! Аз за пореден път отсъствах много от блога, но този път имах здравословни проблеми.
От както обявиха извънредното положение, аз си останах вкъщи и точно, когато трябваше да се връщаме на работа, ми се обадиха, че се налага да ме съкратят. Таа, от 14 март съм вкъщи и доста се обездвижих. И така около 9-10 април започнах да имам проблеми с кръста и до днес не ми се е оправил напълно. И аз съм виновна, че потърсих лекар към края на април, но поне вече съм доста по-добре. Беше голямо разкарване из най-различни кабинети. За това Ви съветвам, ако и Вие сте в ситуация да седите вкъщи, намирайте време за разходка всеки ден, дори за 1 час. И ако започнете да усещате болки, които не изчезват след 5 дни, отидете на лекар. 
Нека оставя настрана моите старчески проблеми и да обърнем внимание на темата в днешния пост. Решила съм, че искам да споделя с Вас няколко певици, които не са много популярни у нас, но са изключително талантливи и заслужават още много фенове. 

1. Emilie Autumn


За нея мога да кажа, че я обожавам и ми е най-любимата певица! Уникален артист и талант, а самата тя изглежда като ходещо изкуство. Музиката и текстовете й са тотално различни от всичко, което сте чували. Стилът й се определя като "дарк кабаре", електопънк и готик. Известна е с нейния театрален стил на представяне. Вдъхновение за музиката и текстовете си черпи от новели, Викторианската ера, историята и глем рока. Емили пише текстовете на песните си, свири на цигулка и клавесин, пише поезия и има своя новела със заглавие "The Asylum for Wayward Victorian Girls", която е автобиографичен/психологически трилър. За първи път чух музиката й, когато бях 9ти клас, може би. Тъкмо бях гледала филма "Hannibal: Rising" и си бях намерила фен клип на филма. Музиката в клипа беше песен на Емили, а заглавието й е "I Want My Innocence Back". Бях напълно влюбена! След това си пусках и другите й песни и просто не можех да спра да я слушам. Песните на Емили просто Ви пренасят в един друг свят и не искате да го напускате. Тя ми е голям вдъхновител и й се възхищавам много. 



2. Hannah Fury


Тази дама я открих от сайта Last.fm, който ми я предложи като изпълнител, защото слушам Emilie Autumn. Подходих скептично и мислех, че няма да ме впечатли, но стана точно обратното. Нейният стил също се води дарк кабаре. Музиката й е доста меланхолична и почти винаги участва пиано, на което свири тя. В текстовете си най-често пее за любов, тъга и кошмари. Един от вдъхновителите за музиката й е книгата "Wicked" на Грегъри Магуайър. Друг източник на вдъхновение за Хана е Рококо стила. Тя е и текстописец на песните си. Освен със музика, Хана се занимава и с изработване на бижута. Жалкото при нея е, че не издава нищо ново. Активна е от 1998 до 2007 и след това пуска песен чак през 2016 година, но от тогава няма нищо. Въпреки това, няма да навреди да чуете магичната й музика. Тук ще оставя песента, която чух за първи път и ме спечели.


3. Karliene


Тази изпълнителка е най-скорошното ми откритие в този списък. Чух я преди 1 или 2 месеца и за отрицателно време изслушах всичките й песни. Тогава разбрах, че всъщност една от нейните песни сме слушали доста често на работа, но тогава явно не ме е впечатлила така и не съм обърнала голямо внимание. Песента е "Become the Beast" , а вдъхновението й за тази песен е сериала "Ханибал". Като цяло, голяма част от песните й са вдъхновени от филми и сериали. Също така прави и кавъри на песни. Жанровете към, които спада музиката на тази шотландска певица са фолк и келтска. Освен от филми и сериали, Karliene черпи вдъхновение от келтската култура и историята. Тук ще споделя с Вас песента, която ме накара да я слушам и да харесам творчеството на тази дама.


4. Eivør Pálsdóttir


Вече не помня как открих тази певица, но помня че се влюбвах в музиката й със всяка следваща песен. Уникален глас и музика, които се отличават. Голяма част от песните й са на фарьорски език, някои са на исландски, но повечето й нови песни са на английски. Самата Айвор е от Фарьорските острови. Музиката й спада към доста жанрове, някои от които са арт поп, чеймбър поп, синтпоп и фолк рок. За песните си главно се вдъхновява от природата и корените си. Отличава се и със изпълненията си на живо, на които често излиза боса, свири на различни инструменти и е почти неподвижна. Първата песен, която чух и ме спечели беше "Into The Mist", но тук ще споделя друга, която също много обичам и е на фарьорски език.


5. Loreena McKennitt


И тази дама ми е сравнително от скоро в плейлиста, може би от година, но магичната музика и глас ме омаяха веднага. Тя е канадска певица, композиторка и пианистка, с ирландски и шотландски корени. Стилът на музиката й е етно, ню ейдж и келтска. Главните вдъхновители за текстовете на Лорина са литературни творби. Иначе самата певица я открих благодарение на неопаганистичното религиозно движение "Уика", към което съм увлечена вече от няколко години. Мисля, че бях писала "wiccan music" и нейното име беше в един списък с изпълнители, които може да харесате, ако сте част от Уика движението. Ще споделя тук първата песен, която чух и харесах веднага.


6. Anna von Hausswolff


Тази шведска изпълнителка се появява за втори път в блога ми. Първият пост в, който я споменавам е 10 Метъл Групи, Които Може Би Не Сте Чували, въпреки че тя не група и не е много метъл, но там съм обяснила защо съм я включила и в този списък. И тя, както всички дами, които изредих до сега е с много други таланти, освен пеенето. Пише текстове, свири на пиано и орган. Нейната музика също спада към доста жанрове, а някои от тях са неокласически даркуейв, ембиънт поп, арт поп и експериментален рок. И тук ще споделя първата песен, която чух на Анна и ме порази веднага. Бях едновременно впечатлена и уплашена от тази музика и това изпълнение. Истинско произведение на изкуството!



Надявам се, че сте си харесали някоя от тези талантливи дами. Едно от главните неща, които си откривам сега в това извънредно положение е нова музика и ще споделям с Вас често някои от моите открития, хаха. От друга страна, работата и колегите вече много ми липсват и стискам палци всичко да се оправи скоро. Нямам търпение да отида на работа с чаша капучино в ръка и с хубава музика в слушалките :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар