петък, 30 октомври 2020 г.

На Хелоуин пред Екрана


Не остана никакво време до Хелоуин, а аз въобще не му отдадох заслужено внимание в блога или в инстаграм. Миналата година посветих цяла седмица на хелоуински постове, при това качвах и по два поста на ден. Тази година здравословното ми състояние ме демотивира за каквито и да е дейности, камо ли за блога, но реших че няма как да не пусна поне една публикация за този мой любим празник.
Гледането на страшни филми е неизменна част от нощта на Хелоуин, но не всеки е фен на този жанр. Днес съм решила да споделя с Вас няколко заглавия, които не са хорър, повечето не са и ориентирани към Хелоуин, но според мен могат да допринесат за атмосферата на празника. 

1. Hansel & Gretel: Witch Hunters ( 2013 )


Обичам го този филм, мога да го гледам нонстоп и няма да ми омръзне. От заглавието разбирате, че Хензел и Гретел са станали професионални ловци на вещици и в този филм ще видим как ще се справят с най-силната вещица. Тя има зъл план, който трябва да бъде изпълнен в нощта на Кървавата луна, а Хензел и Гретел трябва да намерят начин да я победят. Филмът ще е много тематичен за тазгодишния Хелоуин, защото в събота ще наблюдаваме пълнолуние Синя луна. Да, не е Кървава, но пак върши работа, хаха. Филмът е много приятен, актьорите са готини, а костюмите и оръжията са страхотни.  Местата на които е сниман също са много красиви. 


2. Goosebumps 2: Haunted Halloween ( 2018 )


Единственият филм в списъка, който е тематичен за празника. В него ще видите две момчета, които намират заключена книга докато чистят стара къща, в която е живял писателя Р. Л. Стайн. Отварят книгата, разбира се, прочитат няколко реда и така призовават злата марионетка Слапи. След това започват да се появяват още чудовища и децата трябва да намерят начин да ги спрат. Филмът е много подходящ за Хелоуинска вечер със семейството. Можете да си направите мини маратон като си пуснете и първият филм от 2015 година, който също е много добър.


3. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children ( 2016 )


Тук Ви предлагам адаптацията на Тим Бъртън по едноименната книга на Рансъм Ригс. Книгата беше супер популярна, когато излезе и я прочетох доста бързо. Не бях много впечатлена от книгата, защото много се шумеше около нея и всички говореха колко страшна и странна е тя и аз бях с очаквания за нещо като хорър, пък то нямаше нищо такова. Не съм чела следващите части, но и не смятам да ги започвам. Когато разбрах, че ще има филм по книгата и режисьор ще е любимеца ми Тим Бъртън, нямах търпение да видя как той ще пресъздаде историята на голям екран. Няма да лъжа, бях леко разочарована. Просто аз си представях всичко доста по-мрачно, а филмът си е доста цветен. Аз съм фен на супер цветните филми, но точно тази история я виждах по-сива и черна. Като изключа моите лични виждания, филмът е едно приятно фентъзи, с което да избягате за малко от действителността.  


4. Elvira: Mistress of the Dark ( 1988 )


Няма как да не добавя и някоя класика, а за целта съм избрала една от най-емблематичните готик мадами: Елвира. Това е от онези филми, в които историята остава на заден план и единствено изпъква главния герой, но пък зрителя няма нищо против ( if you know what I'm saying ). Освен с външността си, Елвира изпъква и с това, че е супер нахакана и устата, почти всяка нейна реплика е култова. Таа, тази мадама заминава за малко градче в Нова Англия, след като неочаквано получава наследство там от леля си. Проблемите й започват веднага щом пристига там. Първо, че цялото градче иска да я запали на клада и второ, че един зъл чичо много иска да се добере до една книга с рецепти на покойната леля. Но защо пък толкова му трябва такава книга? Гледайте филма и ще разберете. Не е върха на качественото кино, но е забавен и има с какво да изплакнете окото, хаха. 


5. Oz the Great and Powerful ( 2013 )


Предлагам Ви още едно фентъзи, което да отвее главите Ви с цветове и костюми. Главният ни герой е незначителен фокусник със съмнителен морал, който един ден е засмукан от буря и запратен във страната Оз. Първоначално си мисли, че е ударил джакпота, но това е преди да срещне трите вещици от тази приказна страна. Героят ни се впуска в много приключения и бързо трябва да реши кой е добър и кой е лош в Оз. Във филма ще видите много познати лица като Джеймс Франко, Мила Кунис и Рейчъл Уайс. 


6. Into the Woods ( 2014 )


Много съм изненадана, че този филм не получи достатъчно внимание, когато излезе на екран и някак си потъна във времето, въпреки че идеята и изпълнението му са добри и е наблъскан с талантливи и известни актьори. Във филма се преплитат сюжетите на няколко любими приказки от Братя Грим, а те са "Пепеляшка", "Рапунцел", "Червената шапчица" и "Джак и бобеното зърно". Премиерата на филма беше на Коледа, но на мен лично цялата атмосфера, грим и костюми ми вдъхват повече мрачно настроение като за Хелоуин. 


7. The Witches ( 1990 )


И за последно оставих една класика, която гледах за първи път съвсем скоро, а в момента по кината върви римейка. Баба Хелга разказва истории за вещици на внучето си Люк и го учи как да ги разпознава, но скоро и двамата ще са на едно място с цяло сборище вещици. Люк попада под заклинането на Великата вещица, но това няма да го спре и заедно с баба му ще търсят начин да ги надхитрят. Във ролята на Великата вещица влиза Анжелика Хюстън, която е позната на повечето хора с ролята си на Мортиша Адамс. Филмът е приятен и забавен, подходящ за хора от всяка възраст. 


Това беше тазгодишният ми скромен списък с филми за Хелоуин. Ако искате още идеи ще оставя линк към постът ми от 2018 година, който също беше посветен на не хорър заглавия. Пожелавам Ви весел и магичен Хелоуин! 


Няма коментари:

Публикуване на коментар