четвъртък, 4 май 2023 г.

Любими Сериали ( Част 1 ): Период 1980-2010

От много време искам да напиша пост на тема "Сериали", но както и да го мислех, все стигах до два варианта: или прекалено дълга публикация, или да не включвам всички сериали, които обичам. И тъй като не искам да махам никой от тях и искам да си напиша по няколко думи за всеки, реших да ги разделя на периоди. В днешния пост ще видите любимите ми сериали излъчвани на малкия екран в годините от 1980 до 2010. Всички от тях са до болка познати на голяма част от зрителите, но няма как да не ги спомена въпреки това. Те са били и продължават да бъдат едни от най-обичаните шоута за широката публика. Няма да губя излишно време и редове и се отправям към това носталгично пътешествие от сериали. 

1. Всички Обичат Реймънд ( 1996-2005 ) 



Когато бях малка и излъчваха "Всички обичат Реймънд" го гледах, но не е бил сред фаворитите ми. Преоткрих го преди 10 години, може би, и от тогава искрено се забавлявам с тези невероятни актьори. Историята се върти около Рей Бароун и шантавото му семейство, но няма да изпадам в обяснения, защото мисля, че сюжета е познат на голяма част от публиката. Готиното е, че много от случките в сериала се срещат и в реалния живот, и често се хващам, че като се случи нещо веднага го свързвам с "Всички обичат Реймънд" и разказвам как там са го обърнали на шега. Разбира се има и неща, които не ми харесват, но те не са грешки в сериала, а по скоро персонажи. Аз като жена, никога не бих се омъжила за мъж като Реймънд. Прекалено ми е лигав, инфантилен и мекушав. Абе, направо бих казала, че си е мухльо. Дебра също не ми е голяма любимка, защото винаги се изкарва жертва за живота, който сама си е избрала. Мари и Франк от друга страна са ми абсолютни любимци! Обожавам хапливият им и саркастичен хумор, а и те самите са чудесни комици, жалко че вече не са сред живите. Да не забравяме и Робърт, по-големият брат на Рей, който също е доста интересен персонаж. Много ми е трудно да избера любим епизод, защото харесвам всички, но може би най-любими са ми епизодите развиващи се по празници: Коледа, Хелоуин, Денят на благодарността. Сериалът е забавен и ненатоварващ, чудесен начин да се отпуснете на дивана със семейството или пък сами.


Оценка в IMDb: 7,2/10

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: Everybody Loves Raymond

2. Малкълм ( 2000-2006 )

Ами, какво да Ви кажа. Всички в този сериал са напълно изперкали и аз ги обичам всичките! Винаги съм чакала с нетърпение всеки епизод и няма нито един, които да ми е бил скучен. Персонажите са супер колоритни, всеки луд по своя си начин и са представени съвършено от невероятният актьорски състав. В шоуто проследяваме живота на Малкъм и ненормалното му семейство, което се състои от него, майка му Лоис и баща му Хал и двамата му братя: Рийс и Дюи. Всички те живеят заедно, а най-големият му брат Франсис е изпратен във военно училище, защото е представен пред публиката като истинско бедствие. Естествено, има още много други герои, кои от кои по-луди. Любимият ми персонаж е Хал. Брайън Кранстън просто взема този герой и го прави свой. Абсолютен невротик, който е лудо влюбен в жена си, подкрепя я във всичко, но и се плаши от нея, хаха. Друг персонаж, който много харесвам, но показват твърде малко е майката на Лоис, Айда. Тя е абсолютното въплъщение на злото, всички я мразят и няма нито една хубава черта в себе си, но въпреки това аз я обожавам, а 100% има и много други хора, които я харесват. Просто Клорис Лийчман изиграва ролята си брутално добре и успява да се открои, въпреки че участва само в 12 епизода. Като бях малка пък бях влюбена в Рийс. Тук също ми е много трудно да избера любим епизод, но този на който съм се смяла най-много беше "Halloween" от седми сезон. Препоръчвам сериала с две ръце и благородно завиждам на всеки, който ще го гледа за първи път, ако въобще има човек, който да не е попадал на "Малкълм". 

Оценка в IMDb: 8,2/10 

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: Malcolm in the Middle

3. Сексът и градът ( 1998-2004 )

Това не е просто сериал, ами направо отделна религия. И не, "Сексът и градът" не е само шоу за четири жени, които ходят по заведения и обсъждат гаджетата си. Това е сериал, които открито разнищва социални въпроси, положението на жените в обществото и взаимоотношенията между хората независимо дали става въпрос за отношения между приятели или любовни партньори. Четирите главни героини са неомъжени, сексуално активни, с кариери и живеят в Ню Йорк. Въпреки че се обръща внимание и на четирите дами, Кари е главната героиня. Тя е в основата на сериала, разказът се води от нейно име и нейните чувства са водещи в епизодите. Тя е журналистка в местен вестник със своя рубрика, чието име сериалът носи. Другите три дами са Саманта, Миранда и Шарлът. Миранда е амбициозна адвокатка със цинично отношение към връзките и мъжете. Шарлът е консервативна жена, работи в галерия и мечтае за богат мъж и семейство. И накрая, но не на последно място е Саманта: PR и бизнесдама, която се наслаждава на живота и на себе си. Тя е фаворитката ми: прави каквото си иска, винаги поставя себе си и своите нужди на първо място, не й пука за мнението на околните, казва нещата такива каквито са и е невероятна приятелка. Според мен тя е сърцето и душата на "Сексът и градът". На второ място ми е Миранда. Тя е героинята, в която намирам много черти от моя характер: цинична, саркастична и критична. Също така, винаги когато иска да каже нещо на приятелките си, което е за тяхно добро и просто изказва мнението си, звучи все едно ги хули, а всъщност няма никакви лоши чувства към тях. Кари пък ми е отвратителен персонаж: егоистична до дъното на съществото си, нарцистична и ужасно драматична. Вечно нейните проблеми са най-важни, не умее да изслушва, а когато има гадже напълно забравя за съществуването на приятелките си, освен ако не трябва да се оплаква от нещо. Дори Шарлът, която е пълна противоположност на моя характер и разбиранията ми, пак ми допада повече от Кари. Както съм тръгнала мога да напиша отделен пост само за "Сексът и градът", хаха. Както и при останалите сериали, тук също ми е трудно да избера само един любим епизод, защото ги обичам всичките. Може би ще избера "Hot Child in the City", който е 15ти епизод от 3ти сезон. Обичам "Сексът и градът" и всяка година си го гледам от началото до края и винаги ми е интересно. 

Оценка в IMDb: 7.3/10 

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: Sex and the City

4. Ало, ало! ( 1982-1992 )

Всеки път щом чуя акордеона в интрото на "Ало, ало!" и видя сцената със малкото кафене, ми става супер носталгично и на момента се връщам години назад, когато бях малка и гледахме този сериал по телевизията. Действието се развива по времето на Втората световна война, в малкото френско градче Нувион и ни разкрива историята на Рене Артоа и на всички останали откачалки около него. Тъй като сериалът е английски, хумора много ми допада, но не би се харесал на всеки, защото е типичния за английските филми/сериали: хаплив, саркастичен и на моменти малко груб. Едва ли ще се хареса на новото поколение, но аз винаги ще си обичам "Ало,ало!" и винаги ще ми навява приятни спомени от детските години. 

Оценка в IMDb: 8.4/10

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb:  'Allo 'Allo!

5. На Гости на Третата Планета ( 1996-2001 )

Когато бях малка и излъчваха този сериал за първи път по нашите телевизии, не го харесвах и дори ме беше малко страх, хаха. Преоткрих го доста по-късно, когато тръгнах на работа и с колегите си пускахме по някой епизод за развлечение. Амии, какво да ви кажа... Всички са абсолютно луди в тоя сериал! До един са адски забавни и добри комици, но Джон Литгоу в ролята на Дик Соломон е просто велик! Уникален комик, един от най-добрите! Та, в този сериал става въпрос за група извънземни, които идват на Земята, преструват се на човешко семейство и с това целят да разучат поведението на хората, понеже не знаят нищо за нас и за нашата планета, която те смятат за най-маловажната. Естествено, групата извънземни изпитва големи трудности да се социализира сред хората, вършат всевъзможни щуротии и изпадат в най различни комични ситуации. 

Оценка в IMDb: 7.8/10

Моята оценка в IMDb: 8/10

Линк към IMDb: 3rd Rock from the Sun

6. АЛФ ( 1986-1990 )

Кой не е чувал за Алф? Дребният, космат извънземен със седем стомаха и голям апетит, най вече към котки. Като малка го следях религиозно и си имах определени ритуали, за да се подготвя за поредния епизод: мажех си филийки, най често с лютеница и сирене, сипвах си компот в една чаша, взимах си нещо сладичко, всичко това сложено на табла, сядах на леглото и гледах Алф. Ехх, какви сладки детски спомени. Помня също така, че аз също исках да си имаме Алф вкъщи, но така и не дойде, хаха. Сюжетът на сериала е вдъхновен от филма "Извънземното" и го пародира. Алф попада на Земята след като родната му планета Мелмак се взривява. Космическият му кораб се разбива в гаража на семейство Танер, те решават да приемат извънземния в дома си и така приключенията започват. 

Оценка в IMDb: 7.4/10

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: ALF

7. Гуусбъмпс ( 1995-1998 )

"Гуусбъмпс", познато още като "Страховити истории" и "Настръхнала кожа", е детски/тийн сериал на ужасите. Всеки епизод е различна история, с различни актьори и различен екип. Главните герои са деца, на които им се случват странни и страшни неща, сблъскват се с различни чудовища, духове, вампири и всякакви подобни същества. Сериалът е направен по най-продаваната поредица хорър книги за деца със същото заглавие написани от Р. Л. Стайн и се излъчваше в България в началото на 2000 година по BTV. Всеки ден в късният следобяд по тази телевизия започваше програмата Fox Kids, която излъчваше анимационни и детски предавания. Помня че гледах всеки ден и чаках с нетърпение поредния епизод на "Гуусбъмпс". Само като чуех интрото и вече ме беше страх, хаха. Аз съм голям хорър фен и този сериал е причината за това. Винаги си спомням за него с умиление и носталгия, и много ми се иска да ги излъчват пак, но точно тези серии, а не да ги правят наново. Цялата атмосфера в сериала е засяла в мен любовта към хорър филмите, Хелоуин, есента и всякакви "spooky" неща. Вече не помня кой епизод ми е бил най-любим, защото съм гледала сериала преди повече от 20 години, но все още помня чувството на страх, интерес и вълнение, докато гледах. Определено "Гуусбъмпс" ми е един от топ фаворитите не само за период 1980-2010, а и като цяло. 

Оценка в IMDb: 7.6/10

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: Goosebumps 

Това бяха любимите ми сериали за този отрязък от време, които съм гледала. Има още много други, които не съм гледала все още или не съм ги довършила, като например "Туин Пийкс", "Досиетата Х" и други. Тях може би ще ги видите в бъдещи постове, когато наваксам с още материал на тази тема и от тези години. Във втора част ще видите любимите ми сериали излезли след 2010 година. Нямам търпение да пиша и за тях!

Няма коментари:

Публикуване на коментар