четвъртък, 30 ноември 2023 г.

Любими Сериали ( Част 2 ): След 2010

Дойде време и за втората част със сериали, която обхваща периода след 2010 година. Мислех да е период 2010-2020, но някои от тях са започнали през 2010 или малко по-късно и все още не са приключили. Нямах търпение да започна именно този период, защото тук ще са най-любимите ми сериали и затова няма да губя повече време. Приятно четене! 

1. Игра на Тронове ( 2011-2019 )

Не мисля, че някой се изненадва от първия сериал в списъка ми. "Игра на Тронове" е най-любимият ми сериал за всички времена и главната причина да подхвана да пиша на тази тема. За него мога да пиша не само пост, а да водя цял отделен блог посветен на сериала и книгите, по които е базиран. Историята в "Игра на Тронове" се развива във измислен средновековен свят на континентите Вестерос и Есос и обхваща няколко сюжетни линии. Девет благородни фамилии водят война за власт над земите във Вестерос и Седемте Кралства; последната представителка от свалената династия се опитва да си върне бащиния трон, след като е била прокудена в Есос; на Север се надигат студените ветрове, а с тях и древен митичен враг, който може да сложи край на човешкия род. Така най-кратко и без спойлери мога да опиша сюжета на "Игра на Тронове", но ако си мислите че това е типично фентъзи, то жестоко се лъжете. Една от причините сериалът да стане толкова популярен и успешен е, че надскочи многократно жанра си. Свикнали сме, че повечето фентъзи филми/сериали са повърхностни, лесно смилаеми, с типичната борба между доброто и злото, и главни герои, които са храбри, изпълнени с чест и повечето пъти са победителите накрая. В "Игра на Тронове" всичко това е взето и променено из основи. Сложен сценарий, борба за власт, интриги, неочаквани обрати, персонажи със съмнителни ценности и морал, брутални сцени на убийства, голямо количество секс-сцени и инцест. Всичко това е превърнато във мащабен проект, който просто се появи, завладя телевизията и я промени. Актьорският състав е просто невероятен, дори актьорите избрани за някой супер незначителен персонаж са страхотни! Костюмите, гримът и прическите са изпипани до най-малкия детайл. Страхотни декори, главозамайващи локации, невероятни специални ефекти, огромно количество статисти и епична музика. Рамин Джавади е композиторът на музиката в "Игра на Тронове" и е свършил работата си повече от добре. Епичните сцени са супер, но музиката ги прави още по-въздействащи. Слушам си няколко любими песни от саундтрака на сериала от години и не са ми омръзнали, дори напротив, всеки път щом ги чуя настръхвам. За да не звуча като пълна откачалка, ще споделя и няколко от минусите на този велик сериал, защото си има стабилно количество разочарования. Най-голямото разочарование за всички фенове беше финалът. Боже Господи, каква трагедия, каква подигравка само! Толкова тъп финал, че човек може да помисли, че нарочно е толкова нелеп, за да ядоса абсолютно всеки зрител. Няма да го описвам, защото може да има хора, които не са гледали "Игра на Тронове" и не знаят какво се случва. Другото нещо, което вбеси зрителите е претупаните последни два сезона, а именно 7ми и 8ми сезон, които също така бяха и със съкратен брой епизоди. Седми сезон беше със 7 епизода, осми със 6, а всички предишни сезона бяха с по 10 епизода. Сложността, дълбочината и интереса, за които писах по горе, изчезват почти напълно във последните два сезона. Случват се доста нелогични действия от страна на някои от героите, събития, които сме чакали да се случат не се случват, но пък има куп други без никаква логика. Прочела съм книгите, които са излезли до сега и може би тези събития ще се случат в следващите книги, дори и финалът на поредицата може да е същият като в сериала, но със сигурност ще бъдат развити както трябва и ще се вижда логиката им. Сценаристите имаха повече от солидна основа, Джордж Мартин също работеше с тях известно време, можеха да се постараят повече и да разгърнат историята много по-добре, въпреки че книгите не са довършени. Дори разни фен теории в интернет звучат много по-добре от професионалния сценарий. Та, това което провали "Игра на Тронове" бяха сценаристите и претупаната им работа. Всичко друго продължи да е на много високо ниво и не разочарова, дори напротив. Едни от най-любимите ми епизоди и сцени са от 7ми и 8ми сезон. "The Spoils of War" е 4ти епизод от седми сезон и финалната битка е една от най-епичните, които съм гледала в сериал или филм. От първи сезон слушаме за това колко яростни и безстрашни са дотраките, и че трябва да си пълен глупак да се биеш с тях в открита битка. Тук виждаме цялата орда дотраки, които нападат с крясъци войската на Ланистър, а черешката беше този смразяващ рев, който ни разкри, че към ордата идва и Денерис яхнала своя дракон Дрогон. Дори само като пиша за тази битка и настръхвам. Музиката придружаваща атаката и цялата битка е просто велика! Въпреки че съм гледала тази битка около 20 пъти, всеки път се вълнувам. Любимият ми епизод е "Battle of the Bastards", който е девети в шести сезон. Това е и най-високо оцененият епизод в сериала с оценка 9.9/10 от над 220 хиляди потребители в IMDb. Епизод, толкова динамичен и епичен, че е достоен за кино салон! Естествено, има още много епизоди, които харесвам страшно много, но ще се спра с тези двата. За избора на любим герой ще се озоря малко, защото има прекалено много персонажи, които харесвам. Не мога да се спра само на един, затова ще избера трима: Тирион Ланистър, Денерис Таргариен и Джон Сноу. Препоръчвам "Игра на Тронове" не с две ръце, а с цяло тяло и цялото ми същество, въпреки слабия финал. Бих препоръчала да прочетете и книгите, защото ако сериала е велик, то те са светлинни години по-добри от него! Дано да видим поредицата завършена един ден. 



Оценка в IMDb: 9.2/ 10

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: Game Of Thrones

2. Странни Неща ( 2016 - )

Аз много обичам да разправям, че не харесвам Нетфликс и повечето им филми/сериали поради куп причини, но няма как да си накривя душата, когато става въпрос за "Странни Неща". Все още не съм гледала 4ти сезон, но за първите три сезона нямам почти нищо негативно, което да кажа. Сериалът е "рожба" на братята Дафър и е майсторски забъркана смес от хорър, драма и комедия с носталгичната визия на 80-те години. Действието се развива в градчето Хоукинс, което на пръв поглед изглежда спокойно място за живеене, но скоро разбираме, че въобще не е така. Запознаваме се с група от 4 момчета, които прекарват време заедно като играят настолни и видео игри, борейки се с различни въображаеми чудовища. Още в първия епизод обаче, едното момче изчезва мистериозно, а друго много странно момиче се появява на сцената. В издирването на момчето се включват близките му, местният шериф и въпросното момиче, което носи името 11. Оказва се, че е отвлечен от реално чудовище, което живее в паралелна вселена. Каква е тази вселена и как се е появила? Какво е чудовището? Намират ли момчетата приятелят си? Отговорите на тези и на още много други въпроси ще получите в сериала, ако го гледате. Аз мисля съвсем скоро да го започна отначало и така да стигна до четвъртия сезон, който още не съм гледала. През 2025 година пък се очаква да излезе пети сезон, който може би ще е финален. "Странни Неща" има невероятна визия, завладяваща история, ярки персонажи и страхотен музикален съпровод. В историята ще видите доста неща взаимствани от Стивън Кинг, Джон Карпентър и Стивън Спилбърг, но по никакъв начин не е дразнещо, а е доста умело постигнато.  Актьорският състав е изключително добър и успяват да представят персонажите си по чудесен начин. Единственото нещо, което беше минус за мен и не ми хареса, бяха първите два епизода от трети сезон, които ми бяха доста безинтересни. Всичко друго ми харесва страшно много! Доста от персонажите ми харесват, но най-любими са ми Джойс и Дъстин. Любимият ми епизод е "Chapter Eight: The Battle of Starcourt" от трети сезон. Когато изгледам 4ти сезон може да имам нов любим епизод, хаха. Надявам се, че братя Дафър ще завършат сериала подобаващо. 


Оценка в IMDb: 8.7/ 10

Моята оценка в IMDb: 10/10 (за сега)

Линк към IMDb: Stranger Things

3. През Прокълнати Земи ( 2015 - 2019 )

Този сериал го гледах по време на пандемията и някои неща от сюжета ми се губят вече, но това което най-много ме впечатли и още помня кристално ясно са локациите, декорите и най вече костюмите. Визуално, "През Прокълнати Земи" е един от най-добрите сериали, които съм гледала! Всичко изглеждаше изпипано до последния детайл, костюмите бяха убийствено красиви в разкошни цветове, а самите локации и декори бяха приказни! Към цялата тази красота добавяме и стабилно количество на зашеметяващи бойни сцени от източните бойни изкуства. Действието се развива в Америка, 500 години след едно апокалиптично събитие, което поставя начало на мрак и хаос. В тази постапокалиптичен свят властват Барони: мъже и жени, които са се издигнали след това събитие. Тези Барони са нещо средно между феодални владетели и мафиотски босове, контролиращи определени територии и ресурси. Всеки Барон има своя армия от бойци, които са наречени Клипери и чрез тях се поддържа мирът и контрола във всяка територия. Съни е най-смъртоносният сред Клиперите и е едно от най-главните действащи лица в сериала. Той спасява живота на момче на име Ем Кей, което всъщност крие мрачна тайна свързана с миналото на Съни. И двамата преминават през много изпитания, сблъскват се с различни врагове, намират приятели и търсят просветление. В "През Прокълнати Земи" се набляга на емоционалното и духовно пробуждане на героите, на силата и слабостта. Структурата му пък е повлияна от средновековна Япония, която е била разделена на територии и всяка от тях е била управлявана от Шогун, а те са имали армии от самураи. Сериалът е много добър, с добър актьорски състав, интересен сюжет и изключително красив. Единственото нещо, което е огромен минус и сваля доста оценката му е това, че остава недовършен. Финалът на последния сезон беше с отворен край, личеше си че трябва да има още един сезон, но така и не се появи. Бях чела, че е щяло да има 4ти сезон, но може би точно тогава се е случила пандемията и снимките са били спрени, очевидно не са и били подновени. Едва ли ще имаме финален сезон, който да довърши историята и това е причината да дам оценка 8/10, а не пълна десятка. Не мога да кажа кой ми е любимият епизод, защото гледах сериала отдавна и не помня доста неща, но категорично мога да избера любим персонаж, дори ще посоча двама: Съни и Вдовицата. И двамата са "сиви" персонажи, които имат своите тайни и вътрешни демони. Като цяло харесвам герои, които не са точно добри, но и не са напълно зли. Повечето от героите в "През Прокълнати Земи" са именно такива, но тези двамата ми направиха най-силно впечатление и за това избирам тях. Определено ще изгледам сериала поне още един път, защото много неща ми се губят, а той си заслужава гледането.


Оценка в IMDb: 7.9/10

Моята оценка в IMDb: 8/10

Линк към IMDb: Into the Badlands

4. Викторианска Готика ( 2014 - 2016 )

А сега нещо и за феновете на по-мрачните и страшни истории. Сериалът ни пренася в мрачен Лондон през Викторианската епоха, а в сюжета са вплетени едни от най-известните литературни герои като Дориан Грей, доктор Виктор Франкенщайн и Дракула. Главните ни герои са Сър Малкъм Мъри, който е изследовател и мистериозната Ванеса Айвс, която е медиум. Двамата се опитват да открият изчезналата дъщеря на сър Малкълм и се сблъскват с различни страховити случаи. Към тях се присъединява и един американец на име Итън Чандлър, който е майстор на стрелбата и също крие мрачни тайни. Персонажите, които са ми любимци от сериала са мадам Кали и Джоан Клейтън, а любимият ми епизод е "The Nightcomers", който е трети от втори сезон. Като цяло, самият втори сезон ми е най-любим и супер много ми хареса всичко в него. Трети сезон беше най-слаб и доста излишен, поне според мен. Всички неща, които се случиха в него можеха да бъдат представени в много по-малко епизода, а не да бъдат толкова разтеглени. Въпреки това, аз оставам голям фен на "Викторианска Готика" и бих препоръчала сериала на всеки любител на мрачните и леко страховити истории. Майка ми, която не е фен на хоръри и страхотии, изгледа сериала и го хареса. Актьорският състав е много добър, костюмите и гримът са невероятно красиви, те са нещото което най-силно ме впечатлява. Локациите и декорите също са страхотни, създаващи съвършена мрачна готическа атмосфера. Гледането си заслужава и със сигурност ще го изгледам пак скоро. 


Оценка в IMDb: 8.2/10 

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: Penny Dreadful

5. Мариан ( 2019 )

И докато съм на вълна "хорър", нека представя на вашето внимание любимият ми сериал от този жанр! Сериалът е на Нетфликс, френски е и се състои от 8 епизода. Сюжетът разказва за младата писателка Ема, която страда от повтарящ се кошмар и в него вижда зла вещица, която вече е станала като част от нея самата. Ема използва този кошмар като основа за книгата си и жъне успех. Скоро обаче се случва нещо и тя трябва да се върне в родния си град. Когато пристига там установява, че злият дух от сънищата й е преминал в нашия свят и тормози жителите. Казано така звучи доста банално, но сериала си заслужава гледането, защото историята е много интересна и е представена великолепно. Актьорите са подбрани чудесно, начина на заснемане е красив и в същото време плашещ, музиката е страхотна, гримът и костюмите също. Винаги съм искала да гледам филм/сериал свързан с вещерството, който да е наистина страшен, а не напудрените Холивудски продукции с вещици-моделки. "Мариан" задоволи исканията ми и се насладих на сериала максимално. Дори спах няколко вечери на запалена лампа, което не ми се случва често, тъй като съм израснала с хоръри, но "Мариан" успя да ме уплаши и то не един път. Любимият ми персонаж е мадам Daugeron ( не знам как се пише на български ) , която е изключително плашеща в сериала и тя беше причината да искам светлина докато спя. Всеки път, когато се сетя за няколко конкретни сцени с нея и цялата настръхвам. Трудно ми е да избера любим епизод, защото са само 8 и харесвам всички, но може би третия ми е направил по-силно впечатление. Единственият минус на сериала е, че така и не направиха български субтитри, освен на първия епизод. Поне има английски субтитри и успях да го изгледам. Препоръчвам сериала с две ръце на всеки, който е фен на хорър жанра. Успявала съм да убедя 2-3 човека да го изгледат и останаха доволни. 


Оценка в IMDb: 7.4/10

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: Marianne

6. Еуфория ( 2019- )

Ето и един сериал, към който подходих подигравателно и си казах, че ще го изгледам само, за да му се подигравам по-качествено, даже не мислех да гледам втори сезон. И какво стана? Изгледах първи сезон на един дъх и нямах търпение за втори сезон, който ми отвя главата още повече! Смяла съм се, ядосвала съм се, била съм под напрежение и съм ревала! А за какво става дума в "Еуфория"? Това не е просто сериал, който ни показва няколко гимназисти и малките им проблемчета. Това са едни много объркани млади хора, които се лутат в процеса на съзряването, виждаме основата на създаването на бъдещи психопати и на звисимостите към секс и наркотици. Всичко това е представено доста нецензурно и за някои може да бъде вулгарно, но точно това прави "Еуфория" това, което е. Главните ни герои имат дълбоки травми, започващи от ранна детска възраст и показващи защо са такива, каквито са сега. Освен с тийнейджърите, ние се запознаваме и със семействата им, които са също толкова "счупени" колкото са и децата им. Съвсем ясно е показано, че щом семейството е "болно", то и "плодът" ще е зле. Актьорският състав е просто невероятен! Уникално талантливи млади актьори, които изиграват ролите си брутално добре! Кинематографията е супер красива и в допълнение има убийствен музикален съпровод с песни, които бях забравила и с много нови, в които се влюбих. Персонажът, който харесвам е Мади и отчасти Ру. Всички епизоди ми бяха супер интересни, но един ми направи толкова силно впечатление, че веднага след като го изгледах отидох в IMDb и му дадох оценка 10. Единственият друг сериал, на който съм оценявала отделни епизоди е "Игра на Тронове". Та, въпросния епизод е "Stand Still Like the Hummingbird", който е пети от втори сезон. Минуси засега няма, поне за мен. Дала съм оценка 9 в IMDb, защото искам да излезе и последния сезон, за да дам окончателна оценка. "Еуфория" предизвика много емоции в мен, накара ме да се замисля над много теми и определено ми влезе под кожата. Чакам следващия сезон с нетърпение!


Оценка в IMDb: 8.3/10

Моята оценка в IMDb: 9/10

Линк към IMDb: Euphoria

7. Непознатия ( 2020 )

Още един мини сериал от осем епизода, който се вписва точно в края на периода, за който пиша. Колкото и да не харесвам Нетфликс, това е третия техен сериал в този пост. За какво става въпрос в "Непознатия"? В центъра на историята е Адам Прайс, който изглежда сякаш има перфектен живот, докато един ден един непознат го заговаря и му разкрива шокиращи тайни за жена му Корин. Колкото повече се задълбава, толкова по-объркан става и разбира, че всичко това може да застраши живота на близките му. Непознатият разкрива подобни шокиращи тайни и за други хора на техни близки. Историята е интересна, оплетена и държи под напрежение. На мен ми беше интересно през цялото време и задължително ще го гледам пак, защото вече съм забравила доста неща. Не си спомням да имам любим епизод, но персонажът който харесвах беше детективката Джоана Грифин. Ако обичате заплетени истории и разкриването на мръсните тайни на "перфектните" семейства, то това е сериал, който би ви харесал. 


Оценка в IMDb: 7.3/10

Моята оценка в IMDb: 10/10

Линк към IMDb: The Stranger

8. Ловец на Умове ( 2017 - 2019 )

Последните няколко сериала, които ще споделя с вас са още в процес "гледане", защото от всеки имам по няколко епизода или няколко сезона за доглеждане. При "Ловец на Умове" става въпрос за още 3-4 епизода и съм готова, но въпреки това искам да включа този криминален диамант. Сериалът е базиран върху документалната книга на Джон Дъглас и Марк Олшейкър "Mindhunter: Inside the FBI's Elite Serial Crime Unite". Действието в сериала се развива в края на 70-те години на миналия век и проследява работата на двама агента от ФБР. Те се опитват да намерят начин да изследват мисленето на серийните убийци и това да помага в бъдеще за по-лесното им разпознаване и залавяне. В сериала ще видим някои от най-популярните серийни убийци като Едмънд Кемпър и Чарлз Менсън, а актьорът който изиграва Кемпър е просто уникален! Толкова добре влиза в ролята на психопат, че страх да те хване докато го гледаш. Любимият ми персонаж пък е агент Бил Тенч. Ако сте фенове на криминални филми/сериали, определено трябва да хвърлите поглед на "Ловец на Умове", защото е просто разкош за жанра си. Историята държи вниманието, персонажите са интересни и са изиграни от много добри актьори. Все още не съм дала оценка в IMDb, защото не съм го догледала, но всичко клони към 10/10. Препоръчвам го!


Оценка в IMDb: 8.6/10

Линк към IMDb: Mindhunter

9. Безсрамници ( 2011 - 2021 )

Когато приключа гледането на този сериал, може би ще се превърне в един от най-любимите ми за всички времена! Тук говорим за 11 сезона и 134 епизода, а аз съм изгледала до шести сезон включително, нямам спомен да съм започвала седмия. Сега като се замисля, трябва да го започна от самото начало, защото доста неща съм забравила, а в "Безсрамници" се случват супер много неща, има голямо количество персонажи и всеки епизод може да те шокира. А защо ще ви шокират ли? Сигурно сте чували термина "бял боклук", който се ползва в обикновената реч в САЩ и е нарицание на белите американци, които живеят като безработни, имат нисък социален статус и ниско ниво на образование. Те често страдат от различни пороци, склонни са към закононарушения и антиобществено поведение. Ами с това нещо ви описах героите в този сериал и какво да очаквате от тях, че даже и още по-големи мизерии. Главните ни герои са семейство Галахър и ако кажа, че са проблемни единици в обществото, ще е доста скромно изказване. Бащата е алкохолик, а майката е изчезнала отдавна и няма намерение да се връща. Имат шест деца и най-голямата дъщеря се грижи за всички, което я принуждава да работи непрекъснато и то на няколко места. Всеки един член на това семейство е с огромни проблеми, но не изглжда че си вземат поука и очевидно не искат да променят живота си към по-добро. Освен това, всеки един персонаж от този сериал има странни и дори извратени представи за това как изглежда "добрия живот". Със всяка случка си казвах: "Е, не! Това е дъното! Няма как да стигнат по-долу!", но във всеки епизод доказват, че могат да дълбаят още и да стават все по-зле. Наистина не мога да избера един епизод, който да ми е любим, но пък мога да посоча двама любими персонажа: Шийла и Кевин. Сериалът не блести със визуален спектакъл или невероятни режисьорски умения, няма кой знае каква музика, грим и гардероб, но това във никакъв случай не е минус. Просто персонажите и историята са толкова колоритни и шантави, че са напълно достатъчни за един много добър сериал. Мога да кажа, че се доближава доста до "Еуфория", та ако сте негови фенове, то и "Безсрамници" ще ви хареса. 


Оценка в IMDb: 8.5/10

Линк към IMDb: Shameless

10. Зловеща Семейна История ( 2011 - )

С този сериал съм доста изостанала, гледала съм само първите четрири сезона, а общо са 12 за сега. Каня се да гледам и останалите, но все не намирам време за тях, а и съм леко скептична дали ще ми харесат. Първите три сезона бяха страхотни, много ги харесах и ги изгледах на един дъх. Четвъртият сезон, също беше добър, но не се превърна в нещо, което да ме накара да кажа "Уау!" и да продължа със сериала. Една от главните причини да сложа гледането му на пауза е, че Джесика Ланг не участва в следващите сезони, а тя ми беше любимката. А за какво иде реч в "Зловеща семейна история"? Сериалът е под формата на антология и всеки сезон е с различна история. Първият сезон е за обладана къща, втория за лудница, третия за вещици, а четвъртия за цирк с изроди. Аз съм гледала тези четирите и не мога да кажа мнение за следващите. Любимият ми сезон е третия, в който се запознаваме със сборище на вещици. Героините на Джесика Ланг пък са ми любимки във всеки сезон, а мадам Делфин Лалори ми е друг любим персонаж от трети сезон и е изиграна от невероятната Кати Бейтс. Не бих казала, че сериалът е страшен, а по скоро е шантав и леко извратен, поне до там където съм гледала. Харесва ми как са заснети сезоните, историите са интересни и оплетени, костюмите и гримът са страхотни, атмосферата е готина, точно за хорър фенове. Почти всеки сезон се пуска през октомври или септември и прави сериала доста подходящ за гледане преди Хелоуин. Ако решите да започнете "Зловеща семейна история", препоръчвам да започнете около този празник и есента. Въпреки че съм изгледала много малка част от този сериал, той успя да ме впечатли и да заеме място сред любимците ми. Един ден ще го започна отново и ще го изгледам до края, за да имам твърда оценка за него.


Оценка в IMDb: 8.0/10

Линк към IMDb: American Horror Story

Това са сериалите, които са станали мои любимци в периода 2010-2019. Има още много, които не съм изгледала или не съм започвала, така че със сигурност ще има още един пост със сериали, които са излизали в този период и са ми харесали. 

2 коментара:

  1. Чудесна статия , дадохте ми идея какво да гледам през уйкенда

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за оценката :) Радвам се, че съм Ви вдъхновила, дано това което сте избрали да Ви хареса!

      Изтриване